شفیعی‌کدکنی چهره‌ی ماهِ شماره‌ی دو مجله‌ی «تجربه»:شفیعی کدکنی، به عنوان چهره‌ای که در تمامِ طولِ سال‌های فعالیت و کنش‌گری‌اش، تزِ اصلی و تمِ آشکارِ تمامِ کارهایش بر دو محورِ «امید» و «ایران» متمرکز بوده است، هنوز در ۸۲ ساگی هم امیدوار است و هم به ایران می‌اندیشد

دومین شماره‌ی ماهنامه‌ی «تجربه» هفته‌ی آینده با تصویرِ جلدِ استاد «محمدرضا شفیعی کدکنی» به دکه‌های روزنامه‌فروشی‌ و کتابفروشی‌های منتخب می‌رود.
این مجله‌ که رویکردِ خود را فرهنگ، هنر و ادبیات برگزیده است، در دومین شماره‌ی خود روایتی از یک پیاده‌رویِ پاییزی را با استاد «محمدرضا شفیعی کدکنی» منتشر کرده که در آن این ادیبِ برجسته درباره‌‌ی برخی از مسایل روز سخن گفته است. شفیعی کدکنی، به عنوان چهره‌ای که در تمامِ طولِ سال‌های فعالیت و کنش‌گری‌اش، تزِ اصلی و تمِ آشکارِ تمامِ کارهایش بر دو محورِ «امید» و «ایران» متمرکز بوده است، هنوز در ۸۲ ساگی هم امیدوار است و هم به ایران می‌اندیشد. گزارش این دیدار را می‌توانید در این شماره‌ی جدید مطالعه کنید. ضمن آن‌که چهره‌هایی از اهالی فرهنگ هم درباره‌‌ی ایشان یادداشت‌هایی نوشته‌اند.
پرونده‌ای درباره‌ی رمانِ جدید ایوان کلیما، گفت‌وگوی «سینا دادخواه» با «محمد رضایی‌راد» درباره‌ی «حفره» و برخی مسائل دیگر، صفحاتی درباره‌ی پول‌های کثیف در سینمای ایران، برررسی ساختار فرهنگی طبقه‌ی فرودست و گفت‌وگو‌ با «لی‌لی ارشد»، پرونده‌ای برای خیابان بهجت‌آباد و هم‌چنین گفت‌وگو با «آتیلا پسیانی» از دیگر بخش‌های دومین شماره‌ی مجله تجربه با رویکرد جدید است.
در این شماره هم‌چنین «شاه» به عنوان رمان ماه تجربه انتخاب شده است و با نویسنده‌اش (حنانه سلطانی) گفت‌و گو‌ شده. پرونده‌ای درباره‌ی اثر جدید «وس اندرسن» در بخش سینمای جهان، پرونده‌ای درباره‌‌ی «علی گلستانه» (هنرمند تازه درگذشته) و هم‌چنین بررسی هنر خارج از مرکز در بخش تجسمی هم از دیگر مطالبی است که در این شماره آمده است. مداقه‌ای در میراثِ «خواجه نظام‌الملک طوسی» و گفتگو با نگین یاوری هم سوژه‌ی اصلیِ در بخش مطالعات فرهنگی این شماره است. گفتگو با بهروز غریب‌پور درباره‌ی کودکی و هنر هم از دیگر سرفصل‌های این شماره‌ی تجربه است.
کتایون بناساز مدیر مسئول و مهرداد خدیر جانشین مدیرمسئول مجله‌ی تجربه هستند. «تجربه» در دوره‌ی جدید انتشار خود با سردبیری «پژمان موسوی» منتشر می‌شود. سما بابایی دبیر تحریریه مجله است و مهدی میرمحمدی، میلاد حسینی، ساسان گلفر، احسان زیورعالم، حسین گنجی، الناز محمدی، حمیدرضا محمدی و مهدی حسنی هم اعضای شورای دبیرانِ آن را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *