جشن سال نو میلادی در کشورهای همسایه چگونه برگزار می شود؟

جشن سال نو

در روزهای جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ مسیحیان در سراسر دنیا مشغول برپایی جشن های زیبای خود هستند. اتفاقات هیجان انگیزی در این مراسم جذاب رخ می دهند که دیدن و دانستن آن ها خالی از لطف نیست. در تمام دنیا شهرهایی چون لندن، نیویورک و وین برای تماشای این مراسم بی نظیر هستند اما کشورهای آسیایی نیز در برگزاری این مراسم از  شهرهای اروپایی و آمریکایی کمتر نیستند و البته هزینه های سفر به این کشورها بسیار کمتر خواهد بود. ما در این مقاله با شما به چند کشور آسیایی سفر کرده و مراسم سالن میلادی در آن ها را بررسی خواهیم کرد.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در روسیه

مردم جذاب روسیه ترجیح می دهند در زمان برگزاری جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در کنار خانواده خود باشند و معتقد هستند هرطور که جشن سال نو را سپری کنیم، سال جدید را نیز همانطور پشت سر خواهیم گذاشت. آنان دوست ندارند که در زمان جشن سال نو کار عقب مانده داشته باشند و ترجیح می دهند تمام کارهای خود را به اتمام برسانند. به روایتی پتر اول بنیان گذار جشن سال نو میلادی ژانویه در روسیه بود. به دستور ایشان جشن سال نو ۷ روز ادامه داشت و هر شب درست پشت دیوارهای کرملین توپ شلیک می کردند. ضمن اینکه کاج های مخصوص سال نو به وسیله آجیل، شیرین رنگی و عروسک های چوبی تزئین می شدند.

در روسیه جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ بابانوئل آمریکایی وجود ندارد. در عوض آنها بابا سرما دارند که بعبارتی همان بابانوئل است. بابا سرما یک دستیار دارد که از سرما ساخته شده و به همین دلیل به آن دختر برفی می گویند. هر ساله بابا سرما و دختر برفی با آغاز ماه دسامبر یعنی آخرین ماه سال میلادی به فرهنگسراها، مدارس و یا میادین شهر رفته و برنامه اجرا می کنند. بچه ها نیز در دور آنها حلقه زده بازی می کنند، رقص، پایکوبی و شادی کرده و از بابا سرما و دختر برفی هدایا دریافت می کنند. مردم روسیه جشن شب سال نو را در کنار خانواده و دوستان سپری می کنند و با میل کردن شامی مفصل از وقایع و موفقیت ها یا حوادث سال گذشته صحبت می کنند.

جشن سال نو در روسیه

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در فیلیپین

فیلیپین یکی از شهرهای بسیار جذاب برای گذراندن جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ می باشد. اینکه شما در جزیره گرمسیری آن کریسمس را می گذرانید یا در پایتخت این کشور، هیچ فرقی ندارد. شما در نهایت با یک خاطره فوق العاده این کشور را ترک خواهید کرد. گذراندن کریسمس در فیلیپین برای شما خاطره‌ای بسیار بیاد ماندنی خواهد بود. مردم کشور فیلیپین جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ را همانند سال های دیگر زودتر شروع کرده و از شروع سپتامبر تا ژانویه آن را ادامه خواهند داد.

مراکز کشور فیلیپین نقش کارول های کریسمس را دارند و تمام بیلبورد ها و نمایشگرها را در این شهر با فانوس و تزئینات زیبا مزین می کنند. خانواده ها بیشتر برای لذت بردن از مراسم و در کنار یکدیگر بودن دور هم جمع میشوند تا شب جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ را در کنار یکدیگر سپری کنند. ناگفته نماند که غذاها در شب جشن سال نو در فیلیپین بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در تایلند

تایلند یکی از مقاصد بی نظیر برای گذراندن سفرهای کریسمس به حساب می آید. این کشور برای برگزاری جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ بسیار مناسب است و گردشگران فراوانی را نیز به خود فرا میخواند. این کشور در سفرهای کریسمس بسیار می درخشد و گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کریسمس در این کشور تعطیل رسمی نیست اما مراکز خرید و کازینوها به مناسبت این ایام همگی باز هستند و تزئینات و درخت کریسمس نیز در همه جا مشاهده می شود. فروشگاه ها و مراکز خرید تزئینات کامل کریسمس دارند و ناگفته نماند که قیمت ها در این کشور به دلیل کریسمس بالا می روند.

جشن سال نو در تایلند

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از ۱۰ شهر برتر در دنیا برای گذراندن جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ می باشد. البته باید آنجا باشید تا همه چیز را از نزدیک دیده و باور کنید. کریسمس همزمان با جشنواره تجدید نیرو و آرامش تائوئیست ها برگزار می شود و تعطیلی کامل شهر را بهمراه دارد. در این شهر شما با درخت های تزئین شده کریسمس در تمام نقاط روبرو می شوید و البته شرکت کنندگان در مراسمی با انرژی جمعی از خدایان خود درخواست می کنند که آینده ای خوب را برای آنان رقم بزنند. تمامی ساختمان هایی که در مقابل بندر ویکتوریا مستقر شده اند غرق در نور هستند و این شگفت انگیزترین منظره ای خواهد بود که تماشاچیان فراوانی دارد. البته در مراکز شهر با قیمت هایی مناسب لباس و اجناس مختلفی به مسافران و گردشگران ارائه می شوند و شما به راحتی می توانید خرید کنید.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در کره جنوبی

کره جنوبی تنها کشوری است که در آن تعطیلات ملی کریسمس وجود دارد. زیبایی های کریسمس در کره جنوبی چشم نواز و بی نظیر است و جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در آن بسیار ویژه برگزار می شود. درخت های کاج سراسر نور و تزئینات چشم نواز اطراف آنان هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد. البته شاید جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ هیچ شباهتی به جشن سال نو در آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی نداشته باشد. این جشن در کره بیشتر برای زوج های جوان عاشق است تا مذهبیون مسیحی. درست در جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ است که مردم بیشترین هدایا، کارت تبریک و درخت کاج کریسمس را مبادله می کنند. جوانترها در این شب دعا می خواهند و در شهر سئول جشنواره درخت کریسمس بوسان را به شکلی جذاب و متفاوت برگزار می کنند. در اصل این جشنواره یک نمایش است با موضع شفابخشی و عشق.

جشن سال نو در کره جنوبی

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در هندوستان

مردم هند بطور عمده از چهار مذهب سیک، مسلمان، هندو و مسیحی پیروی می کنند. اما جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ مراسمی است که مردم از هر مذهبی که باشند با شور و نشاطی مضاعف در آن شرکت می کنند. خانواده هایی با دین مسیحیت به کلیسا رفته و در آنجا جشن خود را برپا می کنند و به صرف غذاهای خوشمزه مشغول می شوند. برای برگزاری مراسم جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در هندوستان بهترین مکان ها گوا، گلمرگ، شیملا، مانالی و آولی هستند که تجربه ای بسیار خوب از تعطیلات کریسمس را برای شما به ارمغان خواهند آورد. کوه ها سراسر از برف پوشیده شده اند و تجربه ای بی‌نظیر را برای شما بوجود می آورند. کلیساها در طول کریسمس به خوبی تزئین شده و تصاویری چشم نواز را به بینندگان هدیه میدهند.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ سنگاپور

کریسمس و برگزاری جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در سنگاپور تمام و عیار برگزار می شود و با خرید، جشن ها و سرگرمی های مختلف و دیدار بابانوئل همراه است که در آخر با کوله باری از خاطرات متفاوت و جذاب شما را راهی کشور خود خواهد کرد. در شهرهای سنگاپور کریسمس بیشتر به جشن های آواز، رقص و پایکوبی شباهت دارد. خرید، مهمانی، کنسرت راک، تفریحات سرگرم کننده و مهیج و همچنین جشنواره های متعدد، همگی از مراسم هایی هستند که در جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در سنگاپور شما را غافلگیر خواهند کرد. خیابان های شهر بشدت شما را به یاد آبنبات های چوبی خواهند انداخت و تمام شهر یکپارچه غرق در نور و سرور است. ناگفته نماند که مراکز خرید تا پاسی از شب باز بوده و مشغول خدمت رسانی به خریداران و گردشگران می باشند.

جشن سال نو سنگاپور

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در کشور آفتاب تابان، ژاپن

کریسمس و جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ژاپن، برای مردم این کشور یک تعطیلی حسابی و رسمی است. براساس اعتقاد مردم ژاپن اولین طلوع آفتاب در اولین روز سال قدرت های مافوق طبیعی با خود بهمراه دارد. مردم ژاپن نیز تحت تاثیر شهروندان آمریکایی برای کریسمس خود چندین مهمانی و دورهمی برگزار می کنند. توکیو کریسمس و جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ را بیشتر یک رویداد تجاری می داند. تمام شرکت ها و مراکز تجاری با چراغ های رنگارنگ تزئین می شوند و هدایای فراوانی مابین شرکت ها و دفاتر ردوبدل خواهد شد. این زمان برای عاشقان جوان نیز بسیار خاطره انگیز و جذاب خواهد بود.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در دبی

دوبی را اگر به عنوان یک مکان خاص برای جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ درنظر نگیریم، خیلی بی انصاف هستیم. آب و هوایی بی نظیر و خوش گذرانی هایی بی حد و اندازه در کنار خریدهایی جذاب درست در یکی از مناطق زیبای خاورمیانه، آرزوی هر شخصی است. درست است که دبی یک کشور اسلامی محسوب می شود اما جشن جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در دوبی بسیار خاص و سرگرم کننده خواهد بود.

خیابان ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی و تمام شهر برای سال نو میلادی به شکلی خاص تزئین شده اند. غذاها و نوشیدنی هایی تهیه شده برای این ایام، دی جی های معروف و جهانی، کافه ها و رستوران هایی مملو از جمعیت، همگی جزء تدارکاتی هستند که دبی برای برگزاری جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در نظر گرفته است. در هنگام برگزاری جشن سال نو تمامی نمایشگرها این مراسم را پخش می کنند و در تمام شهر جشن و آتش بازی همه افراد را به وجد می آورد.

جشن سال نو در دبی

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در مالزی

مراسم جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ در مالزی شبیه به هیچ جا نیست. درختان کریسمس را از روزهای قبل آماده کرده و در سرتاسر شهر آن ها را قرار داده اند. مراکز خرید و تفریحی شهر مملو از تزئیناتی چشم نوازو زیبا هستند که شما را خیره می کنند. درختان کریسمس عظیم الجثه با فرشته های نورانی و نیشکرهای جذاب تزئین شده اند. سنت آواز خوانی را از نیمه دسامبر خواهید دید و تمام شهر یکپارچه سبز و زیباست. بابانوئل ها همه جا هستند و برای کودکان با آواز و شیرینی، برنامه های جذاب اجرا می کنند. تزئینات خاص هستند و غذاها مثال زدنی که هر بیننده و شرکت کننده ای را محو خود خواهند کرد.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲  در ویتنام

جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ در ویتنام جور دیگری است. شادتر و زیباتر برگزار می شود تا خاطره انگیزتر و رویایی تر باشد. کلیساهایی با تزئینات جنجالی، خیابان هایی به روشنی روز و تزئیناتی منحصر‌به‎فرد، همگی جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ویتنام را خاص و خاطره انگیز کرده اند. مردم در سطح شهر و سواحل به جشن و پایکوبی مشغول هستند، عکس می گیرند، شادی می کنند، از تفریحات و خرید و لذت می برند و لحظاتی شاد را برای خود و اطرافیان رقم می زنند. کریسمس و جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ویتنام، یکی از فصول جذاب است که پیشنهاد میکنیم آن را از دست ندهید.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ارمنستان

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ارمنستان کاملا سنتی و متفاوت برگزار می شود. به شب جشن سال نو که نزدیک می‌شویم در میدان جمهوری کاجی را با ارتفاع ۴۰ متر تزئین کرده و همین درخت کاج به تنهایی یکی از یکی جاذبه‌های گردشگری ارمنستان محسوب می‌شود. در این کشور جشن کریسمس ۲ بار و به ۲ شکل مختلف برگزار می‌شود. یکی از این جشن‌ها درست در ابتدای سال نو میلادی است و جشن دوم در روز ۶ ژانویه برگزار خواهد شد. بعبارتی جشن کریسمس از ۱ دسامبر آغاز شده و تا ۶ ژانویه ادامه خواهد یافت.

جشن سال نو در ارمنستان

یکی از کارهای جالب مردم در زمان جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ارمنستان این است که میزهای غذایی را ترتیب می‌دهند و هر کس بسته به توانایی که دارد غذایی که برای کریسمس اماده کرده است را بر روی این میزها قرار می‌دهد. از مهمترین مواد غذایی در این جشن پیلاف، سالاد، شیرینی، سبزیجات و میوه هایی خشک هستند که فراوان بر روی این میز خودنمایی می کنند. مرد ارمنستان برای غذا و شیرین در زمان جشن سال نو میلادی بسیار ارزش قائل هستند. یکی از این شیرین‌های جذاب دارین نام دارد که در آن سکه‌ای را پنهان می‌کنند و هرکس این شیرینی را بخورد و سکه را بیاید برای خود و خانواده‌اش در طول سال شانس خواهد آورد.

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در گرجستان

گرجی ها در برگزاری جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ همیشه سنگ تمام می گذارند. بدین معنا که شهرهای باتومی و تفلیس در کریسمس از هر زمان دیگری زیباتر و اعجاب انگیز تر هستند. تمامی خیابان ها، معبرها، فروشگاه ها و میادین به زیبایی تزئین شده اند و جاذبه ای محصور کننده دارند. درختان کاج، ریسه های نورانی چراغ ها و فرشتگانی رنگارنگ که در تمام قسمت های شهر به زیبایی خودنمایی میکنند، خبر از جشنی باشکوه در این کشور می دهند. غذاهای سال نو در گرجستان بسیار ویژه و خاص هستند. برای مثال ساتسیوی ترکی نوعی خوراک مرغ است که با سس گردو آن را تهیه می کنند. گوزینا کی هم یک دسر لذیذ گرجی است که از عسل و مغزهای سرخ شده تهیه می شود.

جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ در گرجستان نام های متفاوتی دارد. مردم در نواحی غرب جشن سال نو را کالاندا می‌نامند اما در نواحی کوهستانی نام آن زومخا است. نقطه اشتراک جشن مردم در گرجستان با کشورهای اروپایی و آمریکایی این است که همگی درخت کریسمس دارند و به آن چیچیلاکی می گویند. اما این درخت مخصوص گرجی ها بوده و از شاخه های خشک گردو و یا فندق آن را درست می کنند. آن را در روز ۷ ژانویه درست می کنند که نماد زندگی و سمبل امید است. در زور جشن از انجام کارهایی مانند دوخت و دوز خودداری می کنند و در عوض از خدا برای تمام نعمت هایش تشکر و سپاسگزاری می کنند.

جشن سال نو در گرجستان

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ترکیه

ترکیه همسایه دیوار به دیوار ماست و همیشه برای مراسم هایی مانند کریسمس به شدت مورد توجه ایرانیان بوده است. با اینکه کشوری مسلمان نشین است اما آغاز سال نو این کشور نیز با آغاز سال نو میلادی یکی است. مردم در این کشور در ژانویه سال نو را همراه با سایر مردم مسیحی در دنیا جشن می گیرند. جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در کشور ترکیه شاد و پر هیاهو برگزار می شود. تمامی اعضای خانواده دور هم جمع می شوند با برپایی جشن و شادی بهانه ای برای هدیه دادن به یکدیگر پیدا می کنند. در استانبول کلیساها و رستوران ها فرصتی برای برپایی جشن کریسمس پیدا می کنند که بتوانند در قسمتی از شادی مردم سهیم باشند.

شب سال نو در فرهنگ ترک ها، نوئل نام دارد. در این شب درخت ها را تزئین می کنند و به عزیزان خود هدیه های فراوان می دهند. دکور مغازه ها، خیابان ها و فروشگاه ها عوض شده و در همه جای شهر می توانید بابانوئل را ببینید. البته به دلیل مسلمان نشین بودن بیشتر شهرها، جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ معمولی به اتمام می رسد اما در کلیساها و همچنین رستوران های معروف فرصتی دست می دهد تا مردم بتوانند خاطراتی شیرین را برای خود و عزیزان خود رقم بزنند. بزرگترین کلیسای کاتولیک در ترکیه کلیسای سنت پادوای آنتونی نام دارد که مردم آن را بنام سنت آنتونی میشناسند و در این کلیسا مراسم عشای ربانی راس ساعت ۸ شروع می شود.

سخن پایانی

بدون شک جشـن سـال نـو میـلادی ۲۰۲۲ در کشورهای اطراف ایران که دین مسیحیت در آن ها وجود دارد از شگفتی ها و جذابیت های فراوانی برخوردار است. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را به کشورهایی ببریم که جشن سال نو میلادی در آن ها بطور رسمی و بدون محدودیت برگزار می شود تا با تشریح و توضیح مراسم آنان، شما را بیشتر با این رویداد جهانی در مناطق مختلف دنیا آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *