اهدای ۱۳۵هزار منبع کتابی و غیرکتابی توسط کتابخانه ملی به کتابخانه های عمومی

کتابخانه ملی

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۱۳۵هزار منبع کتابی و غیرکتابی، در ۹ماهه گذشته سال جاری، به ۱۳۳کتابخانه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی با اعلام این خبر افزود: این سازمان، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه، ۱۳۵هزار منبع کتابی و غیرکتابی را به ۱۳۳کتابخانه در سراسر کشور اهدا کرده است. محمدی گفت: بر اساس بخشنامه‌ معاون اول ریاست جمهوری دولت دوازدهم، همه سازمان‌ها و نهادهای سراسر کشور موظف هستند منابع وجین‌شده خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارسال کنند تا دسترسی جامعه علمی و کتابدوست در داخل و خارج از کشور به این منابع تسهیل یابد. سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز با بررسی منابع ارسالی مجموعه مخازن خود، منابع تکراری و مازاد از مجموع اهدایی‌ها را به جامعه هدف از جمله کتابخانه‌ها و مدارس مناطق کم‌برخوردار، روستایی، مرزی و جنوبی کشور می‌فرستد.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته، ۳۹۳هزار منبع کتابی و غیرکتابی به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی سراسر کشور قرار گرفته‌است. بر همین اساس از همه کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی دعوت می‌شود که منابع وجینی خود را به این سازمان ارسال کنند تا از این طریق این منابع فرهنگی مجددا در چرخه اطلاع‌رسانی قرار گیرند.

سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰  روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *