«یونیسف»: سعودی بیش از ۱۰ هزارکودک یمنی را کشته یا زخمی کرده است

سرویس خارجی: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای، گوشه ای از جنایات رژیم سعودی در جنگ یمن را افشا کرد و از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار کودک یمنی توسط سعودی ها از ابتدای تجاوز همه جانبه عربستان به یمن خبر داد.

«یونیسف» در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تحقیقات سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ در یمن (هفت سال قبل) تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند که این عدد احتمالا بیشتر است. در ادامه این بیانیه آمده است: تنها طی دو ماه گذشته دست کم ۴۷ کودک در نقاط مختلف یمن کشته و زخمی شدند.

در این بیانیه اشاره شده است که خشونت، فقر و بدبختی در یمن (پس از آغاز تجاوز عربستان) گسترش پیدا کرده است و پیامدهای ناگواری برای میلیون‌ها کودک و خانواده‌های آن‌ها دارد. «یونیسف» افزود: وقت آن رسیده است تا به یک راه‌حل سیاسی پایدار دست یافت تا یمنی‌ها و کودکان آن‌ها در صلح و امنیتی که مستحق آن هستند، زندگی کنند.در این حال، «محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که عمق خاک کشورهای متجاوز در معرض حملات نیروهای یمنی قرار گرفته است و عملیات هدف قرار دادن تاسیسات نفتی این کشورها ادامه خواهد داشت. وی در عین حال افزود: امارات عملیات خود علیه یمن را در نتیجه حملات ما کاهش داده است.احزاب و هیئت رئیسه شورای عالی سیاسی یمن نیز در بیانیه هایی، انجام موفقیت آمیز عملیات پهپادی «شکست محاصره ۱ » نیروهای ارتش و انصارالله علیه تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را تبریک گفتند و از تداوم این حملات حمایت کردند. در تحولات میدانی نیز، جنگنده‌های متجاوز سعودی برخی مناطق مسکونی یمن را هدف شدیدترین حملات خود قرار دادند.روزیکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰نامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *