عرضه گسترده گوجه‌فرنگی با قیمت ۹ هزار تومان

عرضه گسترده گوجه‌فرنگی با قیمت ۹ هزار تومان

تهران- ایرنا- از امروز گوجه‌فرنگی به میزان کافی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری توزیع‌شده و با قیمت ۹ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش ایرنا، ایران به طور میانگین سالانه ۶.۵ میلیون تن از ۱۹۰ میلیون تن گوجه‌فرنگی تولید شده در سراسر جهان را تولید می‌کند و همواره یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان این محصول به کشورهای منطقه بوده است و در برخی از سال‌ها نیز تولید این محصول به حدی زیاد بود که با وجود خرید گسترده کارخانجات رب و صادرات کافی؛ بخشی از گوجه‌فرنگی تولیدی تلف شده و دور ریخته می‌شود.

خبرها حاکی از آن است که امسال نیز کشاورزان ۲ تا ۳ برابر سال گذشته گوجه کاشته‌اند ولی با این حال قیمت این محصول طی دو هفته اخیراً به صورت کاذب به شدت افزایش یافت و در برخی شهرهای کشور همچون اهواز نیز به شدت کمبود آن در بازار احساس می‌شد.

عمده خرده‌فروشان علت اصلی این افزایش قیمت را کاهش عرضه گوجه‌فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عنوان کردند، از طرف دیگر رئیس اتحادیه بارفروشان علت این افزایش قیمت افسارگسیخته را مشکلات کامیون‌داران و کاهش تمایل آنها به بار زدن محصولات کشاورزی دانست.

وی همچنین اعلام کرد که در شرایط عادی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن گوجه‌فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد ولی این حجم در چند روز قبل به شدت تقلیل پیدا کرد و به ۳۰ تا ۵۰ هزار تن در هر روز رسید.

اما طی دو روز اخیر مشکل عرضه گوجه‌فرنگی حل شد و مشاهدات از برخی غرفه‌های میوه و تره‌بار شهرداری و خرده‌فروشی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گوجه‌فرنگی با کاهش محسوسی قیمت روبرو شده است و هم‌اکنون گوجه‌فرنگی به میزان کافی در این غرفه‌ها توزیع‌شده و با قیمت ۹ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هم‌اکنون نیز برداشت این محصول در میناب بندرعباس و بوشهر نیز آغاز شده و با افزایش عرضه، شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود و انتظار می‌رود تا سه روز آینده قیمت گوجه‌فرنگی به زیر ۹ هزار تومان برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *