حکیمی پور در گفت‌وگو با ایلنا: ضابطان قضایی به سخنان رئیس قوه قضائیه در مسئله حجاب توجه کنند/ تجربه نشان داده برخوردهای هیجانی در جامعه نتیجه عکس دارد

ضابطان قضایی به سخنان رئیس قوه قضائیه در مسئله حجاب توجه کنند/ تجربه نشان داده برخوردهای هیجانی در جامعه نتیجه عکس دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد برخورد با بدحجابی گفت: باید اولویت‌ها در جامعه مشخص شود. تجربه نشان داده است رفتارهای هیجانی در این خصوص اثر عکس دارند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره صحبت‌های اخیر اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درخصوص مسئله حجاب و اینکه باید به دور از رفتارهای هیجانی و زودگذر کار انجام گیرد و باید با آرامش به این مسئله پرداخت گفت: طبیعتا رئیس دستگاه قضا متولی اصلی رسیدگی به پرونده‌های قضایی، شکایت‌ها و جرم‌هایی است که در جامعه اتفاق می‌افتد و گفته‌های ایشان باید مورد توجه مسئولان و ضابطان امر قرار گیرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در برخورد با جرائم و ناهنجاری‌ها در جامعه ملاک اصلی ضوابط قانونی است، عنوان کرد: همه مردم در پیشگاه قانون طبق صراحت قانون اساسی  یکسان هستند و فرقی هم نمی‌کند افراد متهم یا شاکی باشند. توقع این است که التهابات در جامعه بر سر برخی از مسائل که رویش حساسیت است، پایین آید.

وی تاکید کرد: اگر برخوردها تحریک‌آمیز باشد، به فضای‌های عمومی کشیده شود و یک انعکاس بدی در افکار عمومی و سطح بین‌الملل پیدا کند  به نفع کشور و نظام نیست. امیدوارم مجریان قانون توصیه رئیس دستگاه قضا را مدنظر قرار دهند و از برخوردهای هیجانی و احساسی نسبت به مسائلی که به عنوان ماموریت‌شان تعریف شده است، پرهیز داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: باید اولویت‌ها در جامعه مشخص شود. تجربه نشان داده است این رفتارها و هیجانات اثر عکس دارند. توجه داشته باشید هنگامی که مسائل در جامعه پیچیده باشد نباید فقط یک و یا دو عامل مورد توجه قرار گیرد. امروز مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های امنیت روحی و روانی و اقتصادی‌شان است. دغدغه معیشت و اشتغال برای جوانان فشار سنگینی روی جامعه ما وارد کرده است از همین رو مسئولان با دقت مسائل را اولویت بندی کنند و ببیند چه معضلات و مشکلاتی را باید اول رفع و جور کرد. تصمیم‌گیران ابتدا به علت‌ها بپردازند، انرژی و توانی که کشور، نظام، دولت و دستگاه‌ها دارند باید صرف مسائل اصلی شود.

وی با بیان این که معتقدم اگر در جامعه ایران امنیت شغلی، رفاه نسبی و امنیت معیشتی حاکم شود بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد، گفت: امروز فشار روی مردم زیاد است. همیشه هم در فصل گرما موضوع برخورد با بدحجابی در جامعه شدت می‌گیرد و مشاهده می‌کنیم سال به سال بازخوردی که می‌دهد آن چیزی نیست که مجریان مدنظر قرار دارند و مشخص است باید روی مسائل تدبیر دیگری اندیشده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *