کاشت گوجه در بیابان با فناوری جدید کشاورزی

کاشت گوجه در بیابان با فناوری جدید کشاورزی + فیلم

تهران- ایرنا- یک شرکت فعال از شرایط آب و هوایی گرم و خشک امارات متحده عربی برای آزمایش فناوری‌های جدید کشاورزی برای چنین محیط‌هایی استفاده کرده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از نشریه «تایم»،   «اسکای کورتس» هم‌بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت «پیور هاروست اسمال فارمز» ( Pure Harvest Smart Farms) مستقر در منطقه ای بیرون از ابوظبی – جایی که دمای هوا معمولا از ۱۱۳ درجه فارنهایت (۴۵ درجه سانتی‌گراد) فراتر می‌رود – و تیم او از این محیط پرچالش برای آزمایش محصولات جدید کشاورزی و فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که ظرفیت بالقوه تغییر کشاورزی در مناطق با چالش آب و هوایی را دارند.

شرکت «پیور هاروست» همچنین محصولات کشاورزی برای سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها در دبی و در سرتاسر منطقه ارایه می‌کند. این محصولات با مصرف آب کمتری تهیه می‌شوند که در یکی از خشک‌ترین مناطق جهان این مساله بسیار مهم است.

کورتس این شرکت را درسال ۲۰۱۷ به همراه «محمد عدی» و «رابرت کاپستاس» تاسیس کرد. این افراد با علاقه به مساله امنیت غذایی، سال اول را صرف مطالعه و بررسی سامانه‌های تولید غذا با فناوری بالا در اطراف و اکناف جهان کردند. آنها همچنین جست وجو برای یافتن بهترین مکان مناسب برای تاسیس اولین مزرعه خود را آغاز کردند.

به گفته او، این مزارع در کشور امارات تنها با یک «پاورپوینت» شروع به کار کردند، اما شرکت به زودی ثابت کرد که بر چیزی بیش از وعده و وعید استوار است.  تحقیقات و نوآوری‌های فناورانه بنیان‌گذاران این شرکت به ابداع یک فناوری کشاورزی زیست‌محیطی اختصاصی منجر شد. این فناوری ترکیبی از گلخانه‌های پیشرفته و مزارع عمودی است که آب و هوای باثبات را در طول سال تامین می‌کند.

اولین محصول گوجه فرنگی در اوت ۲۰۱۸ کشت و اکتبر همان سال برداشت شد. مزرعه اولیه این شرکت اکنون به مرکز تحقیقات و توسعه تبدیل شده و این شرکت تاسیسات خود را در امارات به ۱۶ هکتار افزایش داده است. این شرکت همچنین یک مزرعه ۶ هکتاری در عربستان دارد و در حال توسعه یک مزرعه ۶ هکتاری در کویت است.

این شرکت اکنون ۱۴ نوع سبزیجات، دو نوع توت فرنگی و حدود ۳۰ نوع گوجه فرنگی تولید می‌کند. این تولیدات حدود ۶۰ درصد ارزان‌تر از محصولات وارداتی امارات تمام می‌شود.  کورتس امیدوار است که فناوری داده-مبنای این شرکت بتواند به الگویی برای دیگر مناطق با شرایط استرس آب و هوایی تبدیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *