واشنگتن: گلوله‌ای که ابوعاقله را ترور کرد به احتمال زیاد از سوی نظامیان اسرائیلی شلیک شده است

واشنگتن: گلوله‌ای که ابوعاقله را ترور کرد به احتمال زیاد از سوی نظامیان اسرائیلی شلیک شده است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این نکته که گلوله‌ شلیک شده به شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی-آمریکایی به احتمال زیاد از سوی سربازان اسرائیلی بوده، انجام تحقیقی فوری و فراگیر در این خصوص را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المصری الیوم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، گلوله‌ای که موجب کشته شدن ابوعاقله شده، به احتمال زیاد از سمت سربازان اسرائیلی بوده و هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه عمدا شلیک شده، وجود ندارد.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه واشنگتن خواستار تحقیقی فوری و فراگیر در پرونده شیرین ابوعاقله است، گزارش داد: بلینکن به گفتگو درباره حسابرسی در پرونده ابوعاقله با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ادامه می‌دهد.

خانواده شیرین که مه گذشته هنگام پوشش خبری یکی از عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی ترور شد، در سفری که به دعوت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به این کشور داشتند، از واشنگتن خواستند تحقیقی مستقل در این خصوص انجام داده و این رژیم را محاکمه کند.

همچنین خانواده ابوعاقله در بیانیه‌ای اعلام کردند که در سفر خود به آمریکا با برخی نمایندگان این کشور دیدار خواهند کرد و از واشنگتن می‌خواهند تحقیقی همه‌جانبه، موثق، مستقل و شفاف درباره ترور فرزندشان انجام دهد.

آنتونی ابوعاقله، برادر شیرین نیز اظهار کرد: آمریکا برای مدت طولانی با تامین اسلحه، مصونیت و حمایت دیپلماتیک از اسرائیل، امکان فرار آن از مجازات را فراهم کرد و فرار از مجازات موجب تکرار تخلف می‌شود و ما برای ایفای نقش خود در این زمینه و تضمین توقف این زنجیره به اینجا آمدیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *