برنامه چین برای ارتقای همکاری‌های تجاری با افغانستان پکن طی سال گذشته حدود ۳۵۰ میلیون یوان (۵۲ میلیون دلار) کمک بشردوستانه از طریق کانال‌های چندجانبه به کابل اختصاص داد

برنامه چین برای ارتقای همکاری‌های تجاری با افغانستان

وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت هم‌زمان با اینکه افغانستان همچنان “دوره بحرانی و گذار” را سپری می‌کند، پکن آماده است تا همکاری خود را در زمینه تجارت، اقتصاد و انرژی با کابل تقویت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای عنوان داشت: «ما آماده‌ایم تا به تحکیم همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با افغانستان در زمینه‌هایی اعم از تجارت، اقتصاد، ارتباطات، کشاورزی و انرژی ادامه دهیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که پکن از سرمایه‌گذاری‌های چین در افغانستان حمایت می‌کند و به توسعه این پروژه‌ها در این کشور ادامه می‌دهد و همچنین از جامعه جهانی می‌خواهد تا روابط خود را با دولت موقت افغانستان حفظ کنند.

این بیانیه افزود: جامعه جهانی باید روابط خود را با دولت موقت افغانستان حفظ کند و به تاسیس دولتی جامع و فراگیر کمک کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه چین، پکن طی سال گذشته حدود ۳۵۰ میلیون یوان (۵۲ میلیون دلار) کمک بشردوستانه از طریق کانال‌های چندجانبه به کابل اختصاص داد. از جمله این کمک‌ها می‌توان به غذا، دارو، واکسن، لباس زمستانی اشاره کرد و همچنین چین قصد دارد به این کمک‌ها ادامه دهد.

یک سال از بازگشت طالبان به عرصه قدرت می‌گذرد و همچنان این دولت در کنترل وضعیت اقتصادی افغانستان، بحران‌های‌ امنیتی و بشردوستانه این کشور موفق نبوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *