سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری: مسائل کشور زمانی رفع می شود که تصمیم گیران از نخبگان باشند

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید به این باور برسیم که مسایل کشور زمانی رفع می شوند که حمکرانان و تصمیم گیران کشور از میان نخبگان و سرآمدان علمی انتخاب شوند.
به گزارش مهر، نخستین نشست شورای معاونان و دبیران ستادهای معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سورنا ستاری معاون پیشین و همه معاونان و مدیران این معاونت و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه گفت: افراد زیادی برای جریان سازی و تقویت علم و فناوری در کشور تلاش کردند. اگر بخواهیم از ۲نفر به عنوان اثرگذارترین افراد در توسعه گفتمان علم و فناوری در کشور نام ببریم ابتدا و در راس آن باید به مقام معظم رهبری اشاره کنیم که تلاش بی وقفه ای در این حوزه داشته و دارند؛ رهبری سیاست گذاری های کلانی در این زمینه به عنوان یکی از اصلی‌ترین خط‌های جریان‌های فکری و عملی در این حوزه داشتند و رصد و حمایت ویژه ای از حرکت علمی و فناوری کشور دارند.
وی افزود: در طول این سال ها که افراد متعدی سکاندار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را عهده دار بودند؛ هیچ کدام به اندازه دکتر ستاری در ترویج گفتمان علم و فناوری در میان مردم و مسئولان اثرگذار نبودند و اکنون تلاش‌های وی منجر به این شده که همه یک صدا اعتقاد دارند علم و فناوری کلید حل مشکلات کشور است.دهقانی فیروزآبادی ضمن تشکر و تقدیر از زحمات و خدمات دکتر ستاری، گفت: نشستن جای دکتر ستاری کار سختی است و فرد مورد نظر باید عاشق پیشه باشد نه عاقل. معاونت علمی که به ایشان تحویل داده شد بسیار متفاوت بود با آنچه که امروز دکتر ستاری تحویل بنده می‌دهد. تلاش‌ها بسیار زیاد بوده و گام‌های موثر و بلندی در این زمینه برداشته شده است.وی گفت: معاونت علمی و فناوری دوران سختی را پشت سر گذاشته و امروز به دوران بلوغ خود رسیده است و همین انتظارات از این معاونت را بیشتر می کند. گرچه زحمت دوران شکل گیری آن به مراتب بیشتر از امروز است اما رشد آن باید سرعت بیشتری گیرد و باید یاد بگیریم از این درخت تنومند چگونه مراقبت و محافظت کنیم.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: بزرگ ترین مساله امروز کشور ما جوانان هستند و مسئولان دغدغه رفع مشکلات و استفاده درست از آنها را دارند. باید به این باور برسیم که مسایل کشور زمانی رفع می‌شود که حمکرانان و تصمیم‌گیران کشور از میان نخبگان و سرآمدان علمی انتخاب شوند. نخبگان در بازی که خود تعریف می‌کنند خوب بازی می‌کنند و بقیه جریانات کشور را هم به کار می‌گیرند. ما این ماموریت را برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قائل هستیم و معتقدیم بازار ملی ناموس ملی است و با وجود همه مشکلاتی که دارد باید از آن محافظت کنیم. انتظار داریم معاونت علمی و فناوری برنامه ریز و سیاستمدار دیپلماسی علم و فناوری و صادرات شرکت‌های دانش بنیان باشد.
وی گفت: اعتقاد دارم باید به مدیران خود تفویض اختیار دهم چون معتقد هستم یک مدیر تخصصی حتما بیشتر از من به موضوعات حوزه کاری خود اشراف دارد. دیگر معیار بنده در انتخاب مدیران؛ غیر سیاسی عمل کردن آنها است. تلاش می کنم مدیرانی را به کار بگیرم که به نظام جمهوری اسلامی و رهبری اعتقاد و تخصص کافی داشته باشند.شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *