کی می‌بازد؟ بازی جدیدی آغاز باید کرد (عباس عبدی)

بدون تردید آنچه که در آرشیو جام جهانی باقی می‌ماند، باخت ۲-۶ ایران به تیم انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و به احتمال فراوان آیندگان فراموش خواهند کرد که ماجرای این باخت چه بود.
🔹️ولی بعید است که مردم ایران فراموش کنند که دو گروه در تقابل با یکدیگر چنان جامعه را تجزیه و تیم ملی را تضعیف کردند که بناچار به چنین باختی تن داد. جالب اینکه روز بعد از این باخت عربستان با نتیجه ۲ بر یک بر آرژانتین پیروز شده است.
🔹️تحمل چنین وضعی سخت است ولی یک ملت بزرگ چاره‌ای ندارد جز اینکه از این پیش‌آمدها درس بگیرد و متوجه شود که این نتیجه محصول بازی دو گروه است یکی در حکومت و دیگری در اپوزیسیون، که هر دو به نحوی ایران را تضعیف می‌کنند، یکی در قدرت و دیگری در آن سوی آب، که چون نیک بنگریم عملکردشان ریشه در وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشور ندارد.
🔹️آنان در نابود کردن تمامی علقه‌های ملی و میهنی ایرانیان هم‌دست هستند. برد و باخت در فوتبال یا هر ورزش دیگر ذاتاً چیز مهمی نیست. آنچه که اهمیت دارد تعبیر و تفسیر و حسی است که مردم از این بازی‌ها و نتایج آنها دارند. آنان که در دو سوی این بازی خطرناک در حال تزریق حس نفرت و خشونت و تجزیه ملت هستند، می‌توانند برنده یا بازنده این بازی باشند.
🔹️نتیجه ۲-۶ را فراموش کنید. بازی جدیدی را باید آغاز کرد، که از امروز تا آینده‌ای طولانی مدت ادامه خواهد داشت. بازی اصلی میان مردم در برابر و علیه مجموعه نیروهایی است که دل در گرو این مرز و بوم و این تمدن ندارند، تمدنی که بزرگ‌ترین ادیبان و شاعران صلح‌جو را به جهان عرضه کرده است و فرهنگ آن چنان غنی بوده که بزرگ‌ترین دشمنان و حتی متجاوزان فاتحش را در دل خود هضم کرد و آنان را به حاشیه رانده، و همچنان بار مفهومی فرهنگ و تمدن ایرانی را زنده نگه داشته و به نسل کنونی منتقل کرده است.
🔹️اینک دو گروه که هیچ تعلقی به این فرهنگ و ملت ندارند، و هر دو در صدد انحصار قدرت، ولو به قیمت نابودی ایران هستند و در حال انجام این رقابت خطرناک هستند.
🔹️تنها راه این است که بازی خطرناک آنان بهم زده شود و خط میانه و خواهان تغییرات غیر خشونت‌آمیز، صدای خود را بلندتر کند و راه خود را به عنوان چشم‌انداز ایران عزیز نشان دهد.
🔹️اگر شکست یکی از این دو گروهِ خطرناک، از مدت‌ها پیش اعلام شده و بر همگان روشن است، برای اعلام شکست طرف مقابل نیز بیش از دو ماه زمان نیاز نبود که در پی منحرف کردن خواست‌های انسانی و مسالمت‌جویانه مردم ایران به سوی ضدیت با تمامی نمادهای ملی و یا تجزیه و جنگ داخلی هستند.
🔹️هر دو گروه دو روی یک سکه را بازی کرده‌اند. برنده اجتماعی و تاریخی این بازی می‌تواند این نیروی خاموشی باشد که باید موتور خود را روشن کند و اطمینان داشته باشد که مردم حامی آنان هستند. هر کس شک کند می‌بازد.
@Sahamnewsorg

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *