جزییات برگزاری چهل‌وپنجمین آزمون سراسری کشور

 

ایلنا: صبح امروز داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت پرداختند و براساس اعلام رییس سازمان سنجش، ۵۷ درصد داوطلبان در گروه تجربی هستند و حدودا ۴۰ درصد شانس قبولی برای این گروه از داوطلبان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، آزمون سراسری ۹۴ در ۵ گروه آزمایشی از صبح روز گذشته آغاز شده است؛ براین اساس داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی  صبح روز گذشته پنج شنبه ۲۱ خرداد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز گذشته در آزمون شرکت کردند و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز به رقابت پرداختند. امروز بعداز ظهر داوطلبان گروه آزمایشی به رقابت می پردازند.

تاکنون آزمون سراسری برای گروه‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و علوم تجربی برگزار شده است که آزمون گروه ریاضی برای ۱۸۱ هزار و ۲۹۹ داوطلب، علوم انسانی برای ۱۸۱ هزار و ۷۱۹ داوطلب، آزمون هنر برای ۵۶ هزار و ۲۵۹ داوطلب و آزمون تجربی برای ۴۹۷ هزار و ۸۴۵ داوطلب برگزار شد یعنی آزمون سراسری سال ۹۴ تاکنون برای ۹۱۷ هزار و ۱۱۳ داوطلب از نظر اجرایی برگزار شده است که از این تعداد ۵۴۲ هزار و ۴۹۲ نفر زن و ۳۷۴ هزار و ۶۲۱ نفر مرد بودند و آزمون گروه زبان‌های خارجه نیز بعدازظهر امروز برای ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ داوطلب برگزار می‌شود.

همچنین براساس اعلام خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی هستند. در رشته‌های ریاضی و انسانی حدود ۱۸۰ هزار نفر داوطلب و در گروه تجربی ۴۹۷ هزار داوطلب داریم. یعنی می‌توان گفت ۵۷ درصد داوطلبان ما در گروه تجربی هستند و حدودا ۴۰ درصد شانس قبولی برای داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم تجربی وجود دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح روز گذشته پنج شنبه ۲۱ خرداد در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تیجه اولیه آزمون سراسری ۹۴ آخر تیر ماه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته نیز در دهه اول مرداد ماه صورت می‌گیرد، گفت: ۲ کلید سوالات آزمون سراسری ۹۴ روز یکشنبه ۲۴ خرداد در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که تاکنون دفترچه سئوالات اختصاصی کنکور ۹۴ در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر منتشر شده است و  دفترچه سئوالات اختصاصی گروه علوم تجربی از ساعت ۲:۳۰  بعد از ظهر امروز جمعه ۲۲ خرداد و دفترچه سئوالات اختصاصی گروه زبان های خارجی نیز از ساعت ۸:۳۰ شب امشب بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *