کشاورزی تربت حیدریه نیازمند ۱۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری انتقال آب

 

تربت حیدریه – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: این شهرستان به اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب چاههای خرده مالکین در بخش کشاورزی نیاز دارد.

 

سعادت علی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این میزان لوله گذاری چاههای کشاورزی خرده مالکین ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: دولت تاکنون هزار کیلومتر از چاههای کشاورزی خرده مالکین را در شهرستان تربت حیدریه لوله گذاری کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار داشت: با توجه به کاهش اعتبارات سالانه تنها حداکثر ۱۰ کیلومتر از چاههای کشاورزی خرده مالکین در این شهرستان لوله گذاری می شود.

وی افزود: با اجرای کامل لوله گذاری چاههای کشاورزی در تربت حیدریه سالانه ۷۵ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان صرفه جویی می شود.

علی نیا گفت: ساخت کانال آبیاری، لایروبی قناتها، لوله گذاری و انتقال آب از برنامه های جهاد کشاورزی برای افزایش بازده آب مصرفی در این بخش است.

بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم استان خراسان رضوی را در تولید این محصولات دارد.

یکی از شاخص ترین محصولات تربت حیدریه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است و حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *