ساخت منطقه ویژه اقتصادی تربت حیدریه در دستور کار قرار دارد

 

تربت حیدریه – ایرنا – فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: اخذ مجوز ساخت منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

 

حسن فتحی نیا روز شنبه در نشست پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در تربت حیدریه افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این خطه اهمیت دارد.

وی گفت: زیرساختهای حمل و نقل و قرار داشتن تربت حیدریه در امتداد با کشورهای آسیای میانه و افغانستان از امتیازات ویژه دیگری است که برپایی منطقه ویژه را در این شهرستان توجیه اقتصادی می کند.

فرماندار تربت حیدریه اظهار داشت: تمامی دستگاههای دولتی در این حوزه در مسیر اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نهایت همکاری را با مسوولین شهرستان دارند.

فتحی نیا ادامه داد: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در تربت حیدریه سرمایه گذار و مجری نیز مشخص شده لذا همه باید از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و هرچه سریعتر نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

وی افزود: همچنین شهرستان تربت حیدریه موقعیت خوبی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید و بخش اقتصاد خراسان رضوی دارد که با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کمک بزرگی به اقتصاد پایدار در جنوب استان می شود.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

این شهرستان دارای دو شهرک و سه ناحیه صنعتی با ۲۰ واحد تولیدی فعال است.

بخش کشاورزی تربت حیدریه نیز با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارد.

یکی از شاخصترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است. تولید زعفران یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمد در تربت حیدریه است زیرا برای حدود ۴۰۰ هزار نفرروز طی مراحل کاشت و برداشت این محصول اشتغال ایجاد می کند.

سال ۱۳۹۳ از سطح هفت هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه زعفران در شهرستان تربت حیدریه ۲۰ تن محصول برداشت شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *