چینی ها در صنعت فولاد شهرستان تربت حیدریه سرمایه گذاری می کنند

 

تربت حیدریه – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی کشور چین در بخش فولاد این شهرستان با موفقیت صورت پذیرفته است.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن فتحی نیا دوشنبه شب در جلسه مشترک شورای اداری و آموزش و پرورش که با حضور هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: حجم سرمایه گذاری اولیه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی گفت: بعد از پروژه گلوبال زعفران(فراوری) این دومین پروژه عظیم خارجی در این شهرستان می باشد.
فتحی نیا با بیان اینکه از ویژگی های این پروژه آن است که به آب زیاد نیاز ندارد و تنها مصرف برق آن زیاد است، افزود: برق موردنیاز پروژه ۵۲ مگاوات است که معادل کل برق مورد نیاز شهرستان تربت حیدریه است.
وی گفت: قرار بود پروژه در شهرستان های نزدیک تربت حیدریه اجرا شود، اما تامین برق از سوی این شهرستان برای طرف چینی ارزان تر تمام می شود.
فتحی نیا افزود: دسترسی آسان به راه آهن و نیز وجود جاده دو بانده امن در مسیر تربت حیدریه به مشهد، از دیگر مزایای منطقه برای جلب انگیزه سرمایه گذار چینی می باشد.
به گفته فرماندار تربت حیدریه: با اجرای پروژه، طرف چینی آهن قراضه را از همسایگان شرقی ایران وارد کرده و تبدیل به شمش برای کارخانه فولاد نورد می کند.
وی در بخش دیگری از آغاز عملیات ساخت پروژه تصفیه خانه شماره ۲ تربت حیدریه با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: با راه اندازی آن حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب صنعتی تبدیل به آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز و در نتیجه جایگزینی آن به جای آب شرب خواهد بود.
فتحی نیا با بیان اینکه سقف زمانی برای بهره برداری پروژه ۲۴ ماه است، افزود: بعد از تصفیه خانه بروجن در استان چهار محال بختیاری این دومین تصفیه خانه در سطح کشور است که با تکنولوژی جدید ساخته شده است.
فرماندار تربت حیدریه در بخش دیگری سفر اعضای هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به منطقه تربت حیدریه را نشان از توجه مجلس به امر آموزش دانست و اظهار امیدواری کرد: این سفر مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی این خطه را مرتفع سازد.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۳۵ هزار دانش آموز توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر همکار فرهنگی و معلم در ۲۸۰ مدرسه شهرستان تربت حیدریه شامل هزار و ۵۴۶ کلاس تحصیل می کنند.
سعید نیرویی افزود: یکی از چالش های عمده در آموزش و پرورش فقدان توازن بین نیروی انسانی به دلیل نقل و انتقالات و تغییر نظام آموزشی می باشد.
رییس دانشگاه تربت حیدریه نیز گفت: هم اکنون هفت واحد دانشگاهی در این شهرستان فعال است.
علیرضا کرباسی افزود: پیشنهاد ما برای بهبود شرایط آموزشی، تجمیع امکانات و استفاده مشترک دانشگاه ها از امکانات یکدیگر است که هم اکنون در این شهرستان میسر شده است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۲۱۱

 

 

 

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *