رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: دل برخی هنوز با احمدی‌نژاد است/چرا از تقدیس‌هایی که کردند، تبری نمی‌جویند؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با هفته‌نامه طلوع  گفت: بعضی از انسان ها هر کاری که می کنند، زود بر نمی گردند و اشتباهات را تکرار می کنند. مگر آن جریان انحرافی که بر سر کار آمده بودند، خودشان چنین موقعیتی در جامعه داشتند؟ کافی بود از هر یک از گفتار و رفتار آن جماعت مانند اینکه می گفتند «یارانه پول امام زمان است و …» تبرّی بجویند، ولی دیدید که چگونه حمایت می کردند و هنوز هم دل از آنها نکنده اند.
بخشی از این مصاحبه به شرح زیر است:

 
* همانطور که می دانید، پس از توافق هسته ای و همچنین بسته شدن پی ام دی، همچنان برخی صداهای مخالف شنیده می شود که البته بالذات بد نیست، اما برخی می گویند مخالفان استدلال دقیقی ندارند؛ شما توصیه ای به دلواپسان داخل ندارید؟
 
– اولاً در مقابل زیاده خواهی هایی که جمهوری خواهان و لابی اسرائیل در آمریکا دارند و کارهایی که می کنند، در ایران هم باید صدایی باشد. یعنی اینطور نباشد که همیشه آنها طلبکاری کنند و ما در اینجا بنشینیم و دفاع کنیم. ثانیاً تمام افراد و گروه های داخلی باید بدانند که این موفقیت متعلق به همه است. به خصوص باید نقش رهبری را در اینجا جدّی بگیرند. رهبری نمی خواهند وارد میدان اجرایی شوند و مثل دولت حرف بزنند، اما مصالح کشور را با توجه به ظرفیت ها می دانند. می دانید که بحث مذاکره با آمریکا هم پیش از اینکه این دولت بیاید، با اجازه رهبری شروع شده بود. سلطان قابوس، پادشاه عمان در سفر به ایران، پیام آمریکایی ها را آورده بود و رهبری هم پذیرفته بودند. در اعلام این مواضع هم خود ایشان پیشقدم شدند و در ایام عید گفتند که من با مذاکرات مخالفتی ندارم. در مباحث عملی هم قدم به قدم در جریان بودند. هر مرحله ای که می گذشت، به ایشان گزارش می دادند و اگر مسیر نیاز به اصلاح داشت، اصلاح می کردند. البته انصافاً زحماتش را دولت و به خصوص تیم مذاکره کننده کشید.
 
 پس از صحبت‌های چندی پیش حضرت‌عالی مبنی بر حمایت بخشی از روحانیون از تفکرات جریان انحرافی، واکنش‌هایی دیده شد. نظر شما در مورد واکنش این گروه‌ها که بعضاً اصرار دارند که انتخاب آنها در سال ۸۴ صحیح بوده، چیست؟
 
– بعضی از انسان ها هر کاری که می‌کنند، زود بر نمی‌گردند و اشتباهات را تکرار می کنند. مگر آن جریان که بر سر کار آمده بودند، خودشان چنین موقعیتی در جامعه داشتند؟ کسانی که به خاطر بغض، حبّ آن جریان را به دل گرفته بودند، آنها را بیش از حد تقدیس کردند و حرف هایی چون خلیفه الهی، معجزه هزاره سوم و دولت امام زمان درباره ی آنها زدند و ادعاهای واهی و کارهای آنها را پذیرفتند،در حالی که هر یک از گفتار و رفتار آن جماعت مانند اینکه می گفتند «امام زمان(عج) می آید و گردن این علما را می زند، رأی ما به خاطر حمایت بزرگان پایین آمد و یارانه پول امام زمان است و …»، کافی بود که تبرّی بجویند. ولی دیدید که چگونه حمایت می کردند و هنوز هم دل از آنها نکنده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *