درخواست توکلی از قوه قضاییه؛مدیر موسسه ثامن‌الحجج بازداشت شود


یک نماینده مجلس نهم با انتقاد از ۱۱۹ چک برگشتی که توسط مدیر موسسه ثامن‌الحجج صادر شده است، اظهار داشت: ده روز پیش شعبه جدید ثامن‌الحجج تاسیس شد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی در نشست خبری امروز خود با اشاره به تخلف‌های موسسه‌های مالی و اعتباری اظهار داشت: بازار سرمایه بر اعتماد استوار است، در چند سال اخیر حوادثی که در بازار سرمایه رخ داده، آثار منفی بسیاری داشته که وجه مشترک آن ناتوانی در ایفای تعهدها از سوی برخی از شرکت‌ها و موسسه‌هایی است که از سوی رسانه ملی تبلیغ شدند یا به نوعی از طرف بخش‌های مختلف حکومتی مورد حمایت قرار گرفتند.

سوءاستفاده موسسه‌های مالی اعتباری از سرمایه های ملی

نماینده مردم تهران ادامه داد: هنگامی که شرکت پدیده شاندیز در صداوسیما به صورت گسترده تبلیغ می‌شود یا شرکت پردیسبان که حتی به اندازه پدیده دارایی واقعی و ملک و املاک هم نداشته و صرفا یک شرکت کاغذی است، در شبکه‌های ملی تلویزیونی و رادیویی آگهی پخش می‌کند یا به عنوان مثال موسسه میزان از آرم قوه‌ قضاییه بر روی سردر خود استفاده می‌کند و موسسه ثامن‌الحجج نیز از عنوان بانک مرکزی بهره می‌برد، در واقع سوء‌استفاده از سرمایه‌های ملی انجام شده است.

ده روز پیش شعبه جدید ثامن‌الحجج  تاسیس شد

وی ادامه داد: باید دید آن زمانی که موسسه ثامن‌الحجج یکی پس از دیگری شعبه می‌زند و در حالی که در روز اول تنها با ۶ میلیون تومان آغاز به کار کرده بود و امروز بیش از ۴۵۰ شعبه در سراسر کشور دارد مسئولان نظارتی و امنیتی کجا بودند؟ چرا هیچ‌کس از ایجاد شعبه‌های جدید جلوگیری نکرد و جالب است بدانید که این موسسه در تاریخ داوزدهم دیماه امسال یعنی همین ده روز گذشته شعبه جدیدی تاسیس کرد.

توکلی اضافه کرد: البته در خصوص تخلف‌های برخی از موسسه‌ها همچون میزان و پدیده شاندیز اقدام‌های مناسبی انجام گرفته و امیدواریم با همکاری آقای سیف و وزیر اقتصاد مشکلات سهام‌گذاران در این دو به زودی مرتفع شود.

۱۱۹ چک برگشتی توسط مدیر موسسه ثامن‌الحجج صادر شده است

نماینده مردم تهران با اشاره به تخلفات گسترده موسسه ثامن‌الحجج اعلام کرد: آقای «ا.م» که مدیریت ثامن‌الحجج را به عهده دارد، فردی مسئله‌دار است که هم اکنون ۱۱۹ چک برگشتی رفع سوءاثر شده توسط او صادر شده و سوال اینجاست که این فرد از سوی چه کسانی حمایت می‌شوند و چرا با کمال وقاحت همچنان به تخلف‌های خود ادامه می‌دهد و کسی مانع او نمی‌شود یا او را دستگیر نمی‌کند.

این نماینده مجلس نهم با تاکید براینکه بانک مرکزی تلاش بسیاری برای ممانعت از هدر رفتن اموال مردم انجام داده گفت: در سال ۹۳ زمانی که بنده عضو شورای پول و اعتبار بودم این پرونده مطرح شد و مصوب شد که این موسسه تعطیل شود، اما از تاریخ ۱۰/۴/۹۳ تا به امروز این موضوع بلاتکلیف باقی مانده است.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: امکان دارد ولخرجی‌های گسترده که از سوی این موسسه انجام گرفته مانع از بازگرداندن اموال مردم شود. متاسفانه موسسه ثامن‌الججج از تبلیغ بر روی پیراهن باشگاه‌های بزرگ فوتبال تا استفاده از نام امام رضا (ع) دست به کارهایی زده تا درمیان سهام‌گذاران نفوذ کند.

مدیر موسسه ثامن‌الحجج بازداشت شود

توکلی تصریح کرد: همانطور که از مقام‌های قضایی در خصوص بازداشت بابک زنجانی درخواست کرده بودیم امروز نیز درخواست داریم تا هر چه زود‌تر مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج نیز بازداشت شود تا مبادا با جابجایی حساب، اعمال نفوذ و پرداخت رشوه امکانات موجود در دست مسئولان را برای حل مسئله مختل کند.

برج‌های ۶۶ طبقه کاسپین در صداوسیما تبلیغ شد تا بیابان برهوت را به قیمت گزاف به مردم بفروشند

توکلی در پایان با اشاره به تخلف‌های گسترده موسسه پردیسبان اعلام کرد: هنگامی که پردیسبان بدون هیچ پشتوانه مالی و تنها بر روی کاغذ به ثبت رسید و برج‌های ۶۶ طبقه کاسپین را به صورت گسترده در صداوسیما تبلیغ کرد تا بیابان برهوت را با قیمت‌های گزاف به مردم بفروشد مسئولان کجا بودند؟ متاسفانه در جریان این پرونده حتی برخی از نمایندگان مجلس هم که علاقه داشتند با استفاده از این موقعیت در حوزه انتخابیه خود فعالیت کنند، فریب پردیسبان را خوردند وبا این وجود سوال اینجاست که در آن زمان مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشوری و استانی کجا بودند و چرا به این موضوع توجهی نشان ندادند؟

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *