رمز گشایی از اتاق تخریب قم 

 

آرمان – مطهره شفیعی: قم دارای جایگاهی مقدس در کشورمان است که دلیل آن پرورش بسیاری از علمای طراز اول در این شهر است.  کلید بسیاری از تحولات کشور مانند انقلاب اسلامی از شهر قم زده شده است و مسئولان کشور همواره جایگاه ویژه‌ای برای این شهر قائل هستند چنانکه اگر با مشکلی مواجه شوند برای رفع آن به قم سفر می‌کنند تا از نظر علما برای بهبود شرایط استفاده کنند. قم، ازجمله معدود شهرهایی است که نه فقط از نظر قدمت تاریخی، پیشینه تمدنی دیرینه‌ای دارد، بلکه در طول تاریخ اهمیت خود را حفظ کرده و در دو اتفاق سیاسی مهم تاریخی ایران در صد سال اخیر یعنی جنبش مشروطه و انقلاب اسلامی، ایفای نقش می‌کرده است اما برخی هستند که نمی‌توانند عظمت و تدبیر این شهر را درک کنند بنابراین نحوه تعامل با آن را بلد نیستند و با تندروی‌هایشان به جایگاه این شهر ضربه وارد می‌کنند. بزنگاه‌های انتخاباتی  بهترین فرصت برای تندروها است که کینه خود را خالی و قم را از جایگاه اصلی اش دور کنند . اکنون نیز که زمان زیادی تا برگزاری انتخاباتهای اسفندماه باقی نمانده است اتاق فکر تخریب قم بار دیگر فعال شده است و هدفش مانند همیشه تخریب بزرگانی مانند آیت‌ا… هاشمی است. در دلسوزی هاشمی برای کشور و تلاش هایش برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفندماه تردیدی نیست اما برخی که حضور مردم را برنمی‌تابند و تجربه خوبی از آن ندارند سعی می‌کنند از هر راهی وارد شوند و با غبارآلود کردن فضا، بذر یأس و ناامیدی رادر دل مردم بکارند. 

 

عقده گشایی سیاسی در قم ممنوع!

 برای درک بهتر این موضوع یعنی فعالیت‌های اتاق تخریب در قم لازم است به موضوعی که اخیرا بهانه‌ای برای فعالیت این اتاق شد اشاره شود. البته پیش از آن نیاز به بازخوانی اظهارات دبیرکل جبهه پایداری است که نشانگر آن بود چراغ تخریب هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان چندی پیش روشن شده یعنی همان زمانی که حجت الاسلام آقا تهرانی به نشریه رمز عبور گفت: «اگر بنا به امربه معروف فیزیکی بود رئیس دولت اصلاحات و هاشمی را تکه‌پاره می‌کردیم.» از همانجا مشخص شد که باید مهره‌های دیگر این پازل را یافت تا بزرگان به فکر کنترل آنها باشند. در فاصله کوتاهی از این اظهارات
علما و بزرگان قم نیز متوجه روشن شدن چراغ اتاق فکر تندروها در قم شدند و آنها که نسبت به این تندروی‌‌ها که منجر به خدشه دار شدن اعتبار قم می‌شود آگاه هستند، سعی در برقرار کردن آرامش در قم دارند چنانکه روز گذشته آیت‌ا… مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مبادا انتخابات باعث اختلاف و تخریب‌ها شود؛ مبادا انتخابات کمرنگ شود، مبادا افراد ناصالح را به خاطر مسائل جناحی به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بفرستیم. وی بیان کرد: باید روی عوامل نگه‌دارنده انقلاب فکر کرد، وابستگی به خارج نباید باشد، در عین اینکه می‌توان با خارج تبادل داشت اما این غیر از وابستگی است، باید قوی و متحد بود و کاری کنیم که اتحاد و همبستگی روز به روز حفظ شود.

فاز دوم تخریب به نام هاشمی

فاز بعدی که بر روی میز اتاق فکر و اتاق تخریب قم بود نام هاشمی را داشت. آیت‌ا… هاشمی روز دوشنبه در سخنرانی خود نسبت به عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی اعتراض کرد و سوالاتی را در این راستا مطرح کرد. پس از این سخنرانی بود که تیرهای هجمه از قم به سمت آیت‌ا… هاشمی نشانه رفت و برخی یادشان رفت مسجد حرمت بالاتری از یک جلسه سیاسی دارد و جای عقده‌گشایی‌های سیاسی نیست. حجت‌الاسلام مجتبی‌ ذوالنور شامگاه دوشنبه در جمع نمازگزاران مسجد قدس شهر قم اینچنین به هاشمی هجمه برد: «اینهایی که هر روز از امام خمینی(ره) خواب جدید نقل می‌کنند چرا بیّنات فرمایشات حضرت امام(ره) را فراموش کرده‌اند که فرمودند «میزان شورای نگهبان است و اگر کسی در مقابل عمل شورای نگهبان گفت «کذا و کذا» مفسد فی‌الارض است و به عنوان مفسد فی‌الارض باید مورد تعقیب قرار گیرد. اگر نظام اسلامی رافت را کنار بگذارد باید اینها به کنار آقازادگانشان در اوین منتقل شوند؛ آنهایی که آقازاده‌هایشان برای ۵ میلیون دلار در ماجرای کرسنت ۵۷ میلیارد دلار به مملکت ضربه زدند، چرا وقتی با آنها برخورد می‌شود می‌سوزند و چرا جنجال در کشور ایجاد می‌کنند و نهادهای قانونی را مورد هجمه قرار می‌دهند، آیا اینها به امام می‌خواهند خدمت کنند؟ چرا باید آرمان‌های امام را زیر پا بگذاریم؟» حمید رسایی هم با استناد به فرمایشات امام خمینی نوشت: «هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست مفسد است (آقای هاشمی شما مفسد هستید) من تکرار می‌کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع‌به این بگوید. من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد. (صحیفه امام ج۱۴ص۳۷۰)» اکنون این سوال در ذهن افکار عمومی وجود دارد که مگر رسایی و ذوالنور دارای جایگاه مدعی العموم هستند که یکی هاشمی را تهدید به زندان کرده و دیگری او را مفسد می‌خواند؟ آیا این رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند سبب انتخابات را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد که برخلاف نظر بزرگان است؟ اگر دقت شود متوجه می‌شوید در فاز دوم هجمه به هاشمی ردپای جبهه پایداری و شاگردان مصباح یزدی روشن‌تر می‌شود. حجت الاسلام روانبخش گفت: «هاشمی رفسنجانی می‌خواهد از سید حسن خمینی برای خود کسب مشروعیت و اعتبار کند و برای همین وی را همراه خود ساخته است تا آراء مردم را نیز جذب کند.» سابقه فعالیت‌های روانبخش که درتندروی تعریف می‌شود بر اهالی قم و سایر نقاط کشور مشخص است و پر بیراه نیست اگر او را قطعه کوچکی از پازل تخریب در قم بنامیم. یک موضوع در این میان بسیار واضح است و آن هم اینکه زنجیره تخریب در قم  بسیار عجولانه انتخاب شده‌اند به عبارتی افرادی برای تشکیل این زنجیره تعیین شده‌اند که مخالفت آنها با هاشمی سابقه طولانی دارد و به این عنوان شناخته شده‌اند. برخی دیگر از روحانیون قم که آنها هم دارای صبغه طولانی در دشمنی با هاشمی هستند این روزها اسب تخریب خود را زین کرده و بر او می‌تازند اما آرامش هاشمی بر شدت عصبانیت آنها می‌افزاید.

رمز گشایی از اتاق تخریب در قم

اکنون باید این سوال را داشت که هدف از هجمه‌های اخیر به هاشمی سخنرانی او در روز دوشنبه است؟ آگاهان می‌دانند درد اصلی این تندروها نه سخنرانی هاشمی بلکه بیم حضور او در مجلس خبرگان است و می‌دانند مانند همیشه در برابر بزرگی و منطق هاشمی کم خواهند آورد پس بهترین راه برای آنها تخریب آیت‌ا… هاشمی و کاستن از آرای اوست که البته تجربه خلاف آن را ثابت کرده است.

 


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=142799

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *