وزیر کشور: چرا کسی که همه‌جا کنسرت دارد، برای شهرخاصی مجوز نداشته‌باشد؟ دخالت وزارت کشور در عزل شهرداران

 

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره لغو کنسرت‌ها در خراسان رضوی گفت: شاید میزان لغو کنسرت‌ها به یک درصد هم نمی‌رسد؛ دیروز درباره برگزاری کنسرت در سبزوار به رئیس قوه قضائیه نامه زدم و خواهش کردم با توجه به جنبه‌های قانونی، این موضوع را تعیین‌تکلیف کند. همین فرد که در سبزوار نمی‌تواند کنسرت برگزار کند، در جاهای دیگر دارد کنسرت می‌گذارد. وی با بیان اینکه نگاه به کنسرت‌ها حاکمیتی نیست، گفت: نباید نیت‌خوانی کنیم و بگوییم در همه کنسرت‌ها اتفاق نامناسب می‌افتد. وزیر کشور تصریح کرد: مرجع صدور مجوزها وزارت ارشاد است و انتظامات مراسم‌ها را نیز نیروی انتظامی برعهده دارد و شورای تامین استان هم درباره مسائل اینچنینی می‌تواند تصمیم‌گیری کند؛ باید وحدت رویه در کشور ایجاد کنیم. وی افزود: اگر قوه‌قضائیه تشخیص می‌دهد که برنامه‌ای موجب برهم خوردن نظم عمومی می‌شود، یک خط برای فرماندار می‌نویسد تا شورای تامین با حضور اعضای خود که از سپاه پاسداران و سایر نهادها هستند تشکیل جلسه بدهد و درباره آن تصمیم بگیرد. وزیر کشور افزود: خواهشم از رئیس قوه این است در این زمینه وحدت رویه اعمال شود، ایشان هم منطقی است و همه جنبه‌ها را در نظر می‌گیرد، هر چه ایشان حکم کند مطاع است. وی درباره تغییرات مدیران وزارت کشور گفت: درباره تغییر استاندار و فرماندار به مرحله‌ای برسم یا رئیس‌جمهور به جمع‌بندی برسد که فردی باید تغییر کند، قطعا انجام می‌شود تا الان درباره همه موارد جابه‌جایی البته خودم به جمع‌بندی رسیدم و ایشان دستوری نداده است. وی درباره نحوه انتصاب و عزل برخی شهرداران تصریح کرد: روال نصب شهرداران اینگونه است، فرد مورد نظر از سوی شورای شهر انتخاب و به وزیر کشور معرفی می‌شود و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر بنده حکم می‌زنم، این شهردار که وزیر کشور نصب می‌کند باید در عزلش هم تاثیرگذار باشد.

ممکن است پول‌های کثیف به انتخابات هم سرایت کند

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع پول‌های کثیف یادآور شد: پول‌های کثیف در زمینه قاچاق اگر جلوگیری نشود، به همه جاها از جمله سیاست و اقتصاد سرایت می‌کند. من گفتم یکی از این موارد هم ممکن است؛ انتخابات باشد، اخیرا هم آیت‌ا… جنتی درباره خرید و فروش رای هشدار داد، دولت الان درباره پولشویی متمرکز شده و به دقت موضوع را پیگیری می‌کند.

ناکامی تروریست‌ها در انفجار پایگاه سپاه و ناجا

وزیر کشور درباره خبر حفر تونل توسط تروریست‌ها در شرق کشور گفت: همانطور که گفتم نزدیک بود که این تروریست‌ها یکی از نهادها را منفجر کنند که این نهاد، هم پایگاه نیروی انتظامی و هم پایگاه سپاه بوده است. تروریست‌ها اقداماتی کرده بودند تا بتوانند تا از طریق تونل زدن به این هدف خود برسند که پیش از هر کاری جلو آنها گرفته شد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *