باران امید همراه هاشمی از رشت تا قزوین

آرمان- رضا پارسا: به گیلان رفت و در مسیر بازگشت به شهرهای دیگر هم رفت. او می‌داند این روزها باید بیش از همیشه با مردم سخن گفت، چرا که در نتیجه حماسه‌ای که در خرداد ۹۲ خلق کردند و در زمستان و بهار ۹۴ آن را تکمیل نمودند نشان دادند به خوبی تغییر شرایط کشور را درک کرده و پذیرای سخنانی از جنس اعتدال و میانه‌روی هستند که سمبل آن آیت‌ا… هاشمی است، یعنی شخصیتی که به خوبی راه پر فراز و نشیب رسیدن ایران به قله پیشرفت را پیمود و هر آنجا که مورد هجمه تندروها قرار گفت دم بر نیاورد، چون پیش‌بینی حمایت‌های مردمی را که در سال ۹۲ کلید خورد و تا به امروز ادامه دارد کرده بود. ایشان در این سفر بیش از همه بر موضوع موفقیت‌های هسته‌ای تاکید داشت؛ چرا که شاهد است مخالفان دولت و اعتدال این روزها برجام را بهانه‌ای برای هجمه به دولت تبدیل کرده‌اند و هاشمی با آگاه سازی مردم می‌خواهد هجمه آنان را خنثی کند. برای همین است که گفت: « دستاوردهای برجام منتشر شود، عده‌ای شرمنده می‌شوند». آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در ادامه سفر خویش به استان‌گیلان، بعدازظهر پنجشنبه، پس از بازدید از پارک حفاظت شده بوجاق در کیاشهر و همچنین تالاب بندر انزلی، با حضور در یادمان شهدای‌گمنام دانشگاه آزاد اسلامی، به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع‌مقدس، ادای احترام کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار اعضای هیات امنا و اعضای هیات‌علمی و روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای شهرهای استان‌گیلان، با توجه به فشردگی برنامه‌ها و اهداف سفر که بیشتر برای بازدید از منطقه آزاد انزلی بود، از روسای واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر استان عذرخواهی کرد و گفت: «همه واحدهای دانشگاه آزاد برای ما عزیز هستند، چون می‌دانیم در راستای خدمت به کشور و انقلاب زحمت می‌کشند.» آیت ‌ا… هاشمی‌رفسنجانی با یادآوری شرایط سختی که در دولت گذشته بر دانشگاه آزاد حاکم شده بود، گفت: «با آمدن دکتر میرزاده شرایط تازه‌ای ایجاد شد که بیشتر حرکت به سوی تحقیق و پژوهش است.» او با اشاره به تقاضای چندین کشور از دانشگاه‌آزاد برای افتتاح دفتر گفت: «اخیرا از کشور فرانسه هم یک شخصیت ایرانی که در آنجا مرکزی می‌سازد، خواستند که در شهرهای آن‌ها دفتر داشته باشیم.» او با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد، گفت: «کشور به شما دانشگاهیان افتخار می‌کند و آمدم که به شما احترام بگذارم.»

دیدار با نخبگان سیاسی گیلان

آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خویش به استان‌گیلان با جمعی از دبیران، اعضا و نمایندگان احزاب و تشکل‌های استان دیدار کرد. هاشمی‌‌رفسنجانی با تاکید بر اصالت و روحیه لطیف ایرانیان و تلاش ایرانی‌ها در طول تاریخ برای ساختن جامعه بشریت گفت: «در دوره‌های اخیر شاهد رشد آگاهی مردم هستیم و وظیفه مسئولین در این شرایط سنگین‌تر است.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری برنامه‌های خناسان تاریخ برای مصادره دستاوردهای مردم و انحراف حرکت‌های تاریخی مردم گفت: «باید مواظب باشیم تا اعتدال به عنوان یک اصل اسلامی در جامعه حفظ شود.» آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی با ارائه تحلیلی از افراط و تفریط گروه‌های مختلف سیاسی در تاریخ انقلاب‌اسلامی گفت: «زمانی اصلاح‌طلبان و زمانی اصولگرایان به افراط روی آوردند و هر وقت چنین شد، مردم با انتخابات مخالفت خود را اعلام کردند.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای انتخابات اخیر را تشکیلاتی خواند و گفت‌: «احزاب و تشکیلات کار را شروع کردند و مردم هم خیلی خوب ادامه دادند و نتیجه آن تشکیل یک مجلس معتدل شده که می‌تواند تاثیرات گوناگونی در ابعاد مختلف داشته باشد.» او توجه جهانیان به ایران را نتیجه آرای اعتدالی مردم و همچنین امنیت پایدار ایران در منطقه ناامن دانست و گفت: «می‌توانیم با دو کلمه تدبیر و امید در همه سطوح مسئولیت‌ها، زمینه رشد ایران را فراهم نماییم.» آیت‌ا…‌هاشمی‌رفسنجانی در ادامه سفر خود، روز پنجشنبه از ۱۱کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین-رشت بازدید کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در جریان روند اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا قرار گرفت. آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی روز پنجشنبه، از بخش اول پروژه آزاد راه منجیل- رودبار بازدید کرد. پس از این بازدید، آیت‌ا… هاشمی وارد استان قزوین شد. فریدون‌همتی استاندار، آیت‌ا… علی محمدی‌تاکندی، نماینده سابق مردم استان‌قزوین در مجلس‌خبرگان‌رهبری، حجت‌الاسلام قدرت‌ا… علیخانی ، زرآبادی و بابایی صالح نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز و همچنین شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس‌دهم و جمعی از مدیران استان در این مراسم استقبال از آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی حضور داشتند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بدو ورود خود به مزار شهدای‌گمنام دانشگاه آزاد رفت و با نثار گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد. در ادامه سفر نیم روزه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی به استان‌قزوین، مجتمع آزمایشگاهی شماره سه توسط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهره‌برداری رسید. همچنین طی مراسمی، طرح‌های ورزشی با عنوان نشاط شامل زمین‌های چمن مصنوعی، تنیس، بسکتبال و والیبال با مساحت سه هزار متر مربع با ۲۵میلیارد ریال اعتبار توسط آیت‌ا… هاشمی افتتاح شد.

انکار تغییرات پس از برجام درست نیست

آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی عصرپنجشنبه در مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به دستاوردهای دانشگاه‌آزاد قزوین اظهار کرد: «به دلیل مجاهدت‌های مردم در دوران پیش از انقلاب و قربانی‌هایی که تقدیم کردند، خداوند این نعمت را به ایران داد و دانشمندان زیادی در کشور تربیت شدند.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «پس از برجام، جوانان ایران در رشته‌های خوب دانشگاه‌های جهان پذیرفته شدند و اتفاقات خوب دیگری افتاد که انکار آن درست نیست.» هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: «پیش از برجام شخصیت‌های دنیا به ایران نمی‌آمدند. حال آنکه اکنون در صف می‌ایستند و این مسئولان ما هستند که فرصت دیدن تمام آنان را ندارند.» او تصریح کرد: «اگر فهرست مشکلات حل شده را دولت منتشر کند، انکارکنندگان دستاوردهای برجام باید شرمندگی را حتی در خانواده‌های خود تحمل کنند.» آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، با بیان این نکته که ظهور بابک زنجانی‌ها به خاطر تحریم‌ها است، گفت: وقتی در دولت سابق این افراد فروشنده نفت شدند، معلوم بود که فساد و اختلاس رشد می‌کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «نیمی از صنایع کشور در دوران پیش از برجام تعطیل یا راکد و نیمه فعال بوده است، اما اکنون بسیاری از آن‌ها از جمله در قزوین فعال شده اند.» هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: «تحقق واقعی امید در زمان ظهور تمام زمان(عج) اتفاق می‌افتد که در آن دروغ، دزدی و فساد نیست و امنیت اخلاقی وجود دارد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «شرایط رو به بهبود است و از عده‌ای که دانسته این دستاوردها را در تریبون‌ها انکار می‌کنند یا در مجلس به رئیس‌جمهور برای توقف برجام نامه می‌نویسند، گلایه داریم.» هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: «اسرائیل، اعراب منطقه و حامیان آمریکا به شدت مخالف برجام هستند و در چنین شرایطی به وحدت نیازمندیم، زیرا کار کردن با اختلاف به دشمنان اجازه و پنجره‌ای برای ورود و نفوذ می‌دهد.»او یادآور شد: «نباید کسی را که صلاحیت وی تایید شده، منکر صلاحیتش شویم و اختلاف داشته باشیم که امید است اعیاد شعبانیه زمینه‌ساز ایجاد این وحدت باشد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستاوردهای سفر خود به قزوین گفت: «شهرک شفای آبیک در صورت بهره برداری مجموعه خوبی است که می‌تواند مردم را بهره‌مند کند.» در این برنامه که عفت‌مرعشی همسر آیت‌ا… هاشمی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مردم و مسئولان استان نیز حضور داشتند، حاضران هاشمی را با سر دادن شعار «اصلاحات زنده باد، هاشمی پاینده باد» همراهی می‌کردند.

حاشیه‌های سفر به قزوین

حوالی ظهر روز پنجشنبه، تعدادی از اقشار مردم و دانشجویان، با حضور در اطراف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همراه داشتن پلاکاردهایی نسبت به برخی سیاست‌های اقتصادی دولت و همچنین مسائل فرهنگی و سیاسی معترض بوده و پیام خود را به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رساندند. از دیگر حاشیه‌های برنامه پنجشنبه، تاخیر در ورود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاخیر در آغاز مراسم سخنرانی او بود. در دعوتنامه‌های مراسم روز پنجشنبه که به امضای قدرت‌ا… علیخانی نماینده ادوار مجلس در قزوین رسیده بود، از دعوت‌شدگان خواسته شد تا در جشنی به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور آیت‌ا… هاشمی شرکت داشته باشند. ناهماهنگی در ورود بانوان و همچنین خبرنگاران خانم که رفع شد نیز از دیگر حاشیه‌های مراسم سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *