معاون استاندار خراسان رضوی: آیت الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب اسلامی بود

 

تربت حیدریه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: حضور تاثیرگذار و منحصر به فرد وی از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز در تمامی عرصه های انقلاب مشهود و آشکار است.

به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید تربت حیدریه افزود: یکی از شاخصه های اصلی آن بزرگوار همراهی با حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و مردم ایران در عرصه های مختلف انقلاب بود. 
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات کم نظیری به انقلاب اسلامی کرد و در شکل گیری و پیروزی انقلاب و نظام اسلامی صاحب نقشی محوری، حائز اهمیت بود، گفت: از فردای پیروزی شکوهمند انقلاب، حضور وی در قانون نویسی و قانون گذاری ممتاز بود و پس از آن نیز که دشمنان انقلاب و بدخواهان نظام جنگ را بر ما تحمیل کردند، در دوران دفاع مقدس همواره پشتیبان صادق نظام بود.
حسینی افزود: بعد از پایان جنگ نیز هاشمی رفسنجانی در جایگاه رئیس قوه اجرایی و در حوزه سازندگی، دست به اقدامات بزرگی در عرصه عمران و آبادانی کشور زد، به گونه ای که از سوی مردم لقب 'سردار سازندگی' به وی داده شد.
وی سخنگویی حضرت امام(ره) و انقلاب را از دیگر شاخصه های اختصاصی مرحوم هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: این عالم جلیل القدر با مجاهدتی بی نظیر از تمام داشته های خود برای دفاع از انقلاب، استقلال کشور و جمهوریت نظام گذشت و بر سر حفظ و گسترش آرمان های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نورزید.
حسینی از منشا اثر بودن به عنوان یکی دیگر از شاخصه های آیت الله رفسنجانی یاد کرد و افزود: در هر عرصه ای که ایشان حضور داشت و حتی در سال ها و روزهای آخر عمر با ارزش خود در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور تاثیرگذار وی مشهود بود.

* نهادینه کردن اعتدال و عقلانیت، ویژگی ممتاز هاشمی رفسنجانی 
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در کنار تمامی خصایص مثبت و تاثیرگذار آیت الله هاشمی رفسنجانی، باید آخرین ثمره مجاهدت های خاموش این مرد بزرگ را نهادینه کردن عقلانیت و اعتدال در جمهوری اسلامی دانست که از ویژگی های مهم وی بود. 
سعید باستانی افزود: ای کاش کشور و ملت ما فرصت بیشتری برای بهره گیری از خدمات این یار صدیق امام(ره) و مقام معظم رهبری می یافت.
وی در بخش دیگری ضمن تقدیر از تلاش های حسن فتحی نیا فرماندار سابق تربت حیدریه، اظهار کرد: ایشان در مدت ۶ سال حضور به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دارای تجارب ارزشمندی هستند که فرماندار جدید تربت حیدریه می تواند برای توسعه و عمران این خطه از آن بهره گیرد.

* تعلل مدیران تربت حیدریه در سهم خواهی از بودجه ۹۶ 
باستانی در ادامه با انتقاد از آنچه که تعلل مجموعه مدیران این شهرستان در خصوص دریافت سهمیه از بودجه سال آینده عنوان کرد، گفت: متاسفانه تنها دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برای بودجه سال ۹۶ و ۲ دستگاه نیز برای برنامه ششم توسعه اعلام نیاز و ارائه گزارش کارشناسی کردند. 
نماینده تربت حیدریه گفت: مدیران می توانستند با ارائه گزارش های کارشناسی خود، نماینده شهرستان در مجلس را همراهی کنند زیرا همین گزارش ها می توانست مبنایی برای وضع قانون و تخصیص بودجه برای این خطه قرار گیرد.
باستانی همچنین از کم رنگی اتحاد و همدلی در این حوزه انتخابیه انتقاد کرد و گفت: به واسطه عضویت در کمیسیون صنایع مجلس به استان های مختلف کشور سفر داشته ام و در آنجا ثمره این همدلی را دیده ام که متاسفانه فقدان آن در این خطه موجب شده با وجود داشتن پتانسیل های زیاد در حوزه های معدن، کشاورزی، فرهنگی و نیز قرار داشتن در دالان شمال – جنوب، این استعدادها به فعلیت نرسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی صبح امروز در بدو ورود به تربت حیدریه، با حضور در مزار شهدای بهشت عسکریاین شهرستان، یاد و خاطره شهدای این خطه را گرامی داشت.
در این آیین با قدردانی از عملکرد ۶ ساله حسن فتحی نیا، فرماندار پیشین تربت حیدریه؛ احمدعلی موهبتی به عنوان معاون استاندار و فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *