شمار مبتلایان به کرونا در تربت حیدریه به ۲۰ نفر افزایش یافت

شمار مبتلایان به کرونا در تربت حیدریه به ۲۰ نفر افزایش یافت

تربت حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ در این شهرستان را تا ساعت ۱۷ امروز را ۲۰ نفر اعلام کرد.

سعیدرضا قنبری زاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۴ بیمار با حال مساعد عمومی از بیمارستان ترخیص شدند، یک بیمار فوت کرد و پنج بیمار دیگر نیز در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند.

وی از مردم خواست توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و با ماندن در خانه، به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

او همچنین هشدار داد که در صورت مشارکت نکردن مردم و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی در راستای مقابله با این بیماری، به طور حتم در روزهای آینده شاهد رشد صعودی شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ خواهیم بود.

وی اظهار داشت: پس از انعقاد تفاهمنامه با نیروی مقاومت بسیج، از صبح فردا نیروهای بسیجی پس از آموزش های لازم توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در قالب تیمهای این دانشگاه سازماندهی و در راستای اقدامات مداخله ای سلامت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: در راستای اقدامهای پیشگیرانه، برنامه های بسیاری با مشارکت پایگاه های بسیج ادارات و محلات در دست اقدام است که در روزهای آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

قنبری زاده از مردم خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ضمن اطلاع از وضعیت سلامت خود نسبت به این بیماری، در صورت داشتن علایم مشکوک به ویروس کرونا به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به ۳۶۰ هزار نفر از مردم شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات خدمات ارایه میدهد.

تاکنون دو هزار و ۴۴ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری و  از این تعداد هزار و ۶۰۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *