کاهش چشمگیر افت تراز سطح اب های زیرزمینی فرماندارتربت حیدریه: امیدوارم شاهد رکوردشکنی کارخانه قند در تولید باشیم

تربت حیدریه – ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه با اشاره به بازدید انجام شده از کارخانه قند تربت حیدریه گفت: با توجه به انگیزه و مدیریت مجموعه فعلی این کارخانه صنعتی امیدوارم شاهد رکوردشکنی کارخانه قند در تولید باشیم.

احمدعلی موهبتی روز دوشنبه پس از بازدید از واحد تولیدی با اشاره به عملکرد صحیح و درست کلیه عوامل این مجموعه گفت: راهکارهای علمی در حوزه کیفیت سنجی و تولید محصول مطلوب مستلزم تحقیقات علمی و توسعه در این حوزه است که خوشبختانه این مجموعه روند مثبتی را داشته است.
وی با اشاره به مشکلاتی که فاضلاب کارخانه در گذشته ایجاد کرده بود گفت : تصفیه خانه این مجموعه مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست در حال تکمیل و فعالیت است که از آب تصفیه شده این تصفیه خانه برای مصارف صنعتی، کشاورزی و آبیاری درختان استفاده می شود.
موهبتی با اشاره به افزایش تولید چغندر قند در منطقه همزمان با مدیریت بهینه استفاده و چگونگی از اب تصریح کرد: با همراهی و همت کشاورزان ، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی افت تراز سطح آب های زیر زمینی منطقه کاهش چشمگیری داشته که آموزش،فرهنگ سازی و ترویج و توسعه طرح های آبخیزداری از عوامل این موفقیت بوده است.
برداشت چغندرقند از ۱۰ مهرماه آغاز و تا آخر آذر ماه ادامه دارد.
در حال حاضر میانگین برداشت چغندرقند در تربت حیدریه ۵۵ تن در هکتار و جایگاه این محصول شهرستان چه از حیث سطح و چه از لحاظ تولید مقام دوم استان است.
۱۷۴۴ **انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *