در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه با مدیرکل ناحیه راه آهن شرق کشور، اعتبار مورد نیاز برای کوتاه کردن مسیر ایستگاه راه آهن تربت حیدریه به منظور استفاده آسان شهروندان، دست کم ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان شد

 

به گزارش ایرنا، مدیرکل ناحیه راه آهن شرق کشور در این دیدار که روز چهارشنبه در دفتر فرماندار تربت حیدریه صورت گرفت: اظهار کرد: تاکنون دو میلیارد ریال برای اجرای عملیات به مشاور پرداخته ایم و راه آهن نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده دسترسی در نظر گرفته است.
حسن ماسوری با بیان اینکه تحقق کامل اجرای طرح نیازمند مشارکت مسوولان محلی است، افزود: مسوولان ارشد تربت حیدریه نیز باید مذاکرات خود را با مسوولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی با جدیت دنبال کنند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه نیز با بیان اینکه اکنون شهروندان برای رسیدن به ایستگاه راه آهن تربت حیدریه باید مسیر ۱۲ کیلومتری را طی کنند، گفت: دنبال مقصر نیستم که چرا در زمان پی ریزی ساختمان راه آهن تربت حیدریه، با وجودی که امکانش بود، طول مسیر را به هشت کیلومتر تقلیل ندادند.
احمدعلی موهبتی افزود: به هر حال هر چه بوده امروز این مردم تربت حیدریه هستند که باید تاوانش را بپردازند و در عمل سفر ارزان با راه آهن حداقل برای مردم این خطه کمی ماهیت خود را از دست داده است.
دو سال قبل مدیر راه آهن تربت حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: در حالی که از طریق خط ریلی تربت حیدریه شهرندان قادر هستند به مشهد، تهران، خواف، طبس، کرمان، اصفهان، یزد، بندرعباس و شیراز سفر کنند، اما اکنون به طور میانگین روزانه تنها ۱۰۰ نفر از طریق ایستگاه راه آهن این شهرستان، به دیگر نقاط کشور سفر می کنند.
محمد خالق نیا عمده ترین علت فقدان اقبال به سفر ریلی در این خطه را برغم ارزانی و مطمئن بودن قطار نسبت به دیگر وسائط، دور بودن تقریبی ایستگاه راه آهن از شهر و آگاه نبودن مردم از امکانات و ظرفیت های خوب ایستگاه راه آهن در این شهرستان عنوان کرده بود.
از مجموع ۱۲۰۰ کیلومتر طول راه آهن شرق که بتازگی ۱۵۰ کیلومتر آن به استان یزد واگذار شده است، ۴۰ ایستگاه به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر و از همه مهمتر اتصال ریلی به افغانستان و معادن سنگان، اختصاص به حوزه مدیریتی تربت حیدریه دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *