توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه: دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود

تربت حیدریه – ایرنا – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برای نخستین بار در سطح کشور و با هدف نقد علمی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، دوره آموزشی و تخصصی حوزه سلامت برای خبرنگاران این منطقه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا میری روز چهارشنبه در جلسه کارگاه آموزشی بررسی و ارزیابی عملکرد روابط عمومی های ادارات، معاونت ها و مراکز درمانی و امدارسانی تابعه این دانشگاه افزود: دوره آموزشی در ۲ قالب تئوری و عملی و البته بر اساس میزان استقبال اصحابه رسانه برگزار می شود.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جزو معدود دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور است که دارای کادر متخصص و بودجه مستقل خاص روابط عمومی است، گفت: همین استقلال در تصمیم سازی، موجب شده تا در برخی مولفه ها صاحب برند و نیز شاخصه های ارزیابی خاص بشویم و نیز در حوزه تولید محصولات نیز استفاه از کار متخصص و لسوز موجب شد تا ۸۰۰ میلیون ریال صرفه جویی در هزینه کرد اعتبارات داشته باشیم.
میری همچنین اظهار داشت: در ارزیابی های جهانی نیز مشخص شده در بین دانشگاه ها بیشترین ارتقا و جهش علمی را داشتیم و گواه این ادعا آن است در حالی که دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح جهانی فعالیت دارد، رتبه ۵۵۵ را کسب کرده و این در حالی است که در بخش سامانه رتبه ما ۱۱ هزار و ۴۲ می باشد.
وی گفت: با این حال یکی از کمبودها و به تعبیری ضعف های کاری ما در بخش برون سازمانی است که در برنامه استراتژی تدوین شده، به دنبال رفع تدریجی آن هستیم.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و ۲۰ تخت در مه ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای ۵۲ نفر عضو هیات علمی و ۶۱۹ نفر دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به ۴۷ دستگاه می رسد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *