عبدالله نوری در دیدار مجمع زنان اصلاح طلب: همه باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشند

همه باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشند

 وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: به باور من اکثریت مردم ایران همچنان راه خروج کشور از بحران‌های مختلف را اصلاحات واقعی و همه‌جانبه می‌دانند و به راه‌حل‌های خشونت‌آمیز و دیکته شده از بیرون مرزها روی خوشی نشان نمی‌دهند.

به گزارش همشهری، عبدالله نوری که در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی و کمیته‌ فرهنگی، اجتماعی مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت می‌کرد در تحلیل وضعیت کشور و اصلاح‌طلبان و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کنونی، تأکید کرد: مجموع عملکرد ۴۰ساله نظام در حوزه‌های مختلف می‌توانست خیلی بهتر از این باشد که امروز شاهدش هستیم. ما در مبارزات قبل از انقلاب برای مردم از نظام اسلامی کعبه آمال ساختیم ولی در عمل به بیراهه رفتیم. آنچه بدیهی است در برابر این حجم مشکلات و بحران‌ها، همه ارکان نظام به جهت آنکه مشروعیت و مقبولیت آنها مستقیم و یا غیرمستقیم ریشه در خواست و رأی مردم دارد، باید در پیشگاه مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور و بیت‌المال، پاسخگو باشند. نه فقط رئیس‌جمهور و اعضای کابینه که همه مقامات و مسئولان به نسبت اختیارات و قدرتی که دارند، باید نسبت به بحران‌ها و چالش‌های امروز ایران در حوزه‌های مختلف، در برابر مردم احساس مسئولیت کنند و پاسخگو و عذرخواه باشند.

وی گفت: به‌عنوان یک علاقه‌مند به اصلاحات نسبت به کوتاهی‌ها و ضعف‌ها، از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم وظایف خود را آنگونه که شایسته ملت بزرگ ایران است انجام دهیم. اصلاح‌طلبان به‌خصوص احزاب و جریانات اصلاح‌طلب باید نمایندگان‌شان در مناصب حکومتی و دولتی را همواره رصد کنند و دائماً اهداف، برنامه‌ها و قول و قرارهایی را که بابت آنها از مردم رأی اعتماد گرفتند گوشزد کنند. اگر در بین آنها، کم‌کاری و یا تغییر از اصول مشاهده کردند، هم بازخواست‌شان کنند و هم بدون ملاحظه و رودربایستی با مردم در میان بگذارند، چرا که حفظ اصلاح‌طلبی و اصلاحات و زنده نگه داشتن اعتماد و امید مردم از هر چیز و هر کسی مهم‌تر و مقدم‌تر است.

در ابتدای این دیدار زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب و اشرف بروجردی درباره حقوق زنان در جامعه سخنرانی کردند.
عبدالله نوری با تأکید بر اینکه لازمه حرکت به سمت استفاده از ظرفیت زنان در مسئولیت‌های مهم، حمایت مثبت خود آنها از یکدیگر است، یکی از نکات مهمی که در جامعه ما مغفول مانده است را «الگوسازی» از زنان موفق دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *