آخرین اخبار از تایید و ردصلاحیت‌های انتخاباتی در مشهد و خراسان رضوی

 
 
 
 

 

 

 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از عدم احراز یا تایید صلاحیت ۳۷ درصد از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش تابناک رضوی، سیدمحسن صادقی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی امروز اعلام کرد: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز از کل ۴۴۱ داوطلب ثبت نامی، طی دو مرحله بررسی صلاحیتها در هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات ۲۶۴ نفر تائید صلاحیت شدند، صلاحیت ۱۰۹ نفر احراز نشد، ۵۸ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۰ نفر نیز انصراف داده اند. 
همچنین صادقی افزود: بر این اساس ۵۱۷ داوطلب برای رقابت در کسب ۱۸ کرسی نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی باقی مانده اند. 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: هنوز دو فرصت دیگر برای بررسی صلاحیت و شکایات معترضان به نتیجه بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان باقی است. 
وی از همه داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشده و یا رد شده است خواست با توجه به ظرفیتهای قانونی از امروز تا روز سه شنبه ۲۹ دی ماه به مدت سه روز اعتراض خود را به دبیرخانه هیات نظارت استان مستقر در استانداری خراسان رضوی و یا در تهران مستقر در ورزشگاه تختی ارائه کنند. 
صادقی گفت: شورای نگهبان ظرف ۲۰ روز از تاریخ ۲۷ دی ماه جاری تا ۱۶ بهمن ماه آتی به شکایات داوطلبان رسیدگی می کند لذا افرادی که در این مرحله دوباره رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشده می توانند در تجدیدنظر شورای نگهبان شکایت خود را طرح نمایند. 
وی افزود: داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیتشان مورد رسیدگی و دقت کافی قرار نگرفته، با تمکین به قانون و رعایت ضوابط شکایات خود را به هیات نظارت استان و یا شورای نگهبان در تهران ارائه کنند. 
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود. 
امیر پورمهدی،سخنگوی ستاد انتخابات استان نیز اظهار کرد: از مجموع ۸۵۴ نفر که برای انتخابات مجلس دهم از خراسان رضوی ثبت نام کردند، ۵۱۷ نفر تایید صلاحیت شدند.
همچنین گویا از حوزه انتخابیه خراسان رضوی و مشهد، به جز حسین امینی استاندار سابق سیستان و بلوچستان که اصلاح طلب معتدل و حامی دولت است بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از جمله غلامرضا انصاری عضو فعلی شورای شهر تهران، ابراهیم اصغرزاده نماینده پیشین مجلس و سیدحسن رسولی استاندار پیشین خراسان، امیر شهلا عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تایید صلاحیت نشدند.

 

آخرین اخبار از تایید و ردصلاحیت‌های انتخاباتی در مشهد و خراسان رضوی

بنابراین گزارش تعداد کاندیداهای رد و تایید صلاحیت شده در استان خراسان رضوی به تفکیک شهرستان به شرح زیر است:

✅ در حوزه انتخابیه مشهد و کلات 
از ۴۴۱ نفر داوطلب ثبت نام شده صلاحیت ۲۶۴ نفر تائید، ۱۰۹ نفر عدم احراز صلاحیت، ۵۷ نفر رد صلاحیت و ده نفر نیز انصراف دادند. 
✅ در نیشابور 
 از ۵۱ نامزد ۲۱ نفر رد و دو نفر انصراف دادند 
✅ در سبزوار 
از ۳۴ داوطلب هفت نفر رد صلاحیت و چهار نفر انصراف دادند 
✅ در شهرستان درگز
 
از ۳۰ داوطلب ۱۱ نفر رد صلاحیت شدند 
در گناباد 
 از ۳۰ داوطلب چهار نفر رد صلاحیت شدند 
✅ در کاشمر 
 از ۲۳ داوطلب ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند 
✅ در تربت جام 
 از ۵۶ نفر ۲۳ نفر رد صلاحیت شدند 
✅ در تربت حیدریه 
 از ۵۰ داوطلب ۱۹ نفر رد صلاحیت شدند و دو نفر انصراف دادند 
✅ در شهرستان قوچان 
 از ۳۴ نفر ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند 
✅ در شهرستان فریمان 
 از ۴۵ داوطلب ۱۸ نفر رد صلاحیت و یک نفر انصراف داد 
✅ در شهرستان خواف 
 از ۳۶ داوطلب ۱۳ نفر رد صلاحیت و یک نفر انصراف داد 
✅ در چناران  
از ۳۴ داوطلب ۱۸ نفر رد صلاحیت شدند. 

شایان ذکر است شش میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی ۱۸ نماینده از ۱۲ حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند. همچنین شش نفر از مجموع ۹۹ نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود. 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *