افتتاح ۱۷ ایستگاه مترو تا پایان سال به شرط تامین منابع مالی+اسامی ایستگاه‌ها ایستگاه های اقدسیه در خط سه،پروانه در خط چهار، ایستگاه‌های شهیدرضایی،امیرکبیر، تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزدارن، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری در خط شش، در خط هفت مترو نیز ایستگاه‌های آهنگ، شهید محلاتی، میدان قیام، ۱۷شهریور، باقرخان، بوستان گفت‌وگو و برج میلاد به شرط تامین منابع تا پایان سال افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۷ ایستگاه مترو تا پایان سال به شرط تامین منابع مالی+اسامی ایستگاه‌ها

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد که در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال، ۱۷ ایستگاه مترو به بهره برداری می‌رسد.

علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سه ماه از آغاز سال جدید گذشته است و در صورتی که بتوانیم نسبت به تامین منابع مالی اقدام کنیم، می‌توان تا آخر سال جاری حدود ۱۷ ایستگاه مترو را به بهره‌برداری برسانیم، اظهار کرد: در صورت تحقق منابع مالی می‌توان تا پایان سال ۱۳۹۹، ۱۷ ایستگاه در خطوط ۶، ۷، ۳ و ۴ متروی تهران به بهره‌برداری رساند.

وی با بیان این‌که هشت ایستگاه در خط شش مترو آمادگی بهره‌برداری دارد، گفت: شش ایستگاه خط ۶، در قسمت شمالی حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس تا صفاری است و دو ایستگاه نیز در قسمت جنوبی و در ۱۰ کیلومتری که قبلا افتتاح شده قرار دارد که ایستگاه امیرکبیر و شهید رضایی است.

امام با بیان این‌که هفت ایستگاه در خط ۷ مترو به شرط تامین منابع مالی آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: ایستگاه‌هایی همچون توحید، بوستان گفت‌وگو، برج میلاد، میدان قیام، شهید محلاتی و آهنگ آماده بهره‌برداری هستند و این در حالی است که در خط ۳ تنها ایستگاه اقدسیه باقی مانده است که این ایستگاه را نیز می‌توان در سال جاری به بهره‌برداری رساند.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در توسعه خط ۴ احداث ایستگاه پروانه بالاتر از ایستگاه ارم سبز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین ساخت دو پایانه آزادگان و اکباتان را نیز در دستور کار قرار دادیم و این در حالی است که ساخت سه پست برق جدید مربوط به خطوط ۳، ۶ و ۷ نیز در دستور کار امسال قرار دارد.

وی با بیان این‌که تمامی این ۱۷ ایستگاه پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد داشته و عمدتا در حوزه تجهیزات دارای کمبودهایی هستند، تصریح کرد: شهردار تهران در بازدید اخیرش دستوراتی را در خصوص تامین منابع مالی صادر کرده است که امیدواریم اتفاقات خوبی از طریق سازمان املاک و افزایش همکاری بانک شهر که حامی اصلی خط ۶ مترو است، رخ دهد.

امام با اشاره به این‌که البته در اسناد بالادستی منابع مالی برای توسعه مترو در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اوراق مشارکت سال ۱۳۹۷ منتشر شده که حدود ۹۱۰ میلیارد تومان آن در اختیار بانک آینده قرار دارد که در نظر داریم ضمن اخذ مجوز از بانک مرکزی بتوانیم نسبت به آزاد سازی این بودجه مترو اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که در اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ می‌توانیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان منتشر کنیم که این مهم تا آخر تیرماه رخ می‌دهد، گفت: همچنین شهرداری در بودجه سال ۱۳۹۹، ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو در نظر گرفته است که اگر حداقل ۵۰ درصد آن محقق شود، مبلغی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم به توسعه مترو تزریق کنیم.

مدیرعامل متروی تهران ادامه داد: همچنین در بحث توسعه مترو به پتانسیل و ظرفیت‌های مجتمع‌های ایستگاهی توجه شده که باید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم و این درحالی است که منابع غیرنقد نیز برای توسعه مترو در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم در صورت تحقق این منابع مالی نسبت به بهره‌برداری از ۱۷ ایستگاه اقدام کنیم.

وی افزود: ایستگاه های اقدسیه در خط سه،پروانه در خط چهار، ایستگاه‌های شهیدرضایی،امیرکبیر، تربیت مدرس، شهرک آزمایش،  مرزدارن، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری در خط شش، در خط هفت مترو نیز ایستگاه‌های آهنگ، شهید محلاتی، میدان قیام، ۱۷شهریور، باقرخان، بوستان گفت‌وگو و برج میلاد به شرط تامین منابع تا پایان سال افتتاح می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *