مصر: بمباران مدرسه الفاخوره جنایت جنگی است

مصر: بمباران مدرسه الفاخوره جنایت جنگی است

ساختمان وزارت خارجه مصر

تهران-ایرنا- وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای به شدت جنایت جدید صهیونیست‌ها با بمباران مدرسه «الفاخوره» در نوار غزه را محکوم و آن را جنایت جنگی ارزیابی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از صدی البلد، در بیانیه وزارت خارجه مصر در این باره آمده است: مصر بمباران هولناک مدرسه الفاخوره وابسته به سازمان آنروا توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی که منجر به تلفات و مجروح شدن بسیاری شد، را به شدت محکوم می‌کند. با این جنایت نقض آشکار جدیدی به سلسله تجاوزات اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه افزوده شد.

وزارت خارجه مصر در ادامه تاکید کرد: مصر بمباران مدرسه الفاخوره را که به عنوان پناهگاهی امن برای صدها آواره فلسطینی فعالیت می‌کرد، جنایت جنگی دیگری می‌داند که مستلزم مجازات عاملان آن است.

این وزارتخانه در ادامه بمباران مدرسه وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) را توهین عمدی به سازمان ملل متحد و سازمان‌های امدادی آن توصیف کرد.

مصر بار دیگر خواستار مداخله فوری طرف‌های دارای نفوذ بین‌المللی و شورای امنیت برای پایان دادن به درد و رنج انسانی در نوار غزه، اجرای آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط و تأمین حفاظت لازم از غیرنظامیان فلسطینی شد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حمله امروز خود به مدرسه الفاخوره در غزه، ۲۰۰ نفر از فلسطینیان را به شهادت رساندند که بیشتر شهدا، زن و کودک هستند.

در همین رابطه، می کیله وزیر بهداشت فلسطین گفت: شمار شهدای بمباران مدرسه الفاخوره به ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر علیه تمامی بیمارستان‌های غزه جنگ به راه انداخته و این یک نسل‌کشی و کشتار جمعی است.

وزیر بهداشت فلسطین تأکید کرد که بیمارستان شفا با تهدید به زور تخلیه شده و بعید نیست که اسرائیلی‌ها بخواهند آن را منفجر کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، به طور عملی چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *