سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

شرکت “رولز-رویس” که در زمینه تولید موتور‌های هواگرد در جهان فعالیت می‌کند اخیراً یک هواپیمای کاملاً الکتریکی و سریع را ساخته است که این هواپیما اولین آزمایش خود را به عنوان سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است.

خبرگزاری تسنیم: شرکت “رولز-رویس” که در زمینه تولید موتورهای هواگرد در جهان فعالیت می‌کند اخیراً یک هواپیمای کاملاً الکتریکی و سریع را ساخته است که این هواپیما اولین آزمایش خود را به عنوان سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است.

“رولز-رویس” یک شرکت معروف و مطرح در حوزه انرژی، هوافضا و صنایع دفاعی بریتانیایی و چندملیتی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه سامانه‌های تولید برق، انتقال و توزیع برق و همچنین مهندسی و تولید تجهیزات دفاعی، ساخت جنگ‌افزار و فناوری هوافضا فعالیت می‌کند.

دفتر مرکزی شرکت رولز-رویس در شهر وست‌مینستر و در حومه شهر لندن قرار داد و این شرکت سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است و در رتبه ۱۶ از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژه‌های نظامی جهان قرار دارد.

به نظر می‌رسد این هواپیما با هواپیمای قبلی که در سال ۲۰۱۹ توسط زیمنس و با سرعت ۳۳۸ کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، رقابت خواهد کرد؛ این برنامه به عنوان بخشی از برنامه تسریع در برق‌رسانیِ پروازهای الکتریکی که توسط دولت انگلیس تامین می‌کند، محسوب می‌شود و توسط یک باتری ۶۰۰۰ سلوله تامین خواهد شد و این شرکت ادعا کرده است که هواپیمای جدید دارای بیشترین انرژی در جهان است.

در واقع پیشرانه تمام الکتریکی ۵۰۰ اسب بخار (۴۰۰ کیلووات) به گونه‌ای طراحی شده است که این هواپیمای برقی را به سرعتی بیش از ۳۰۰ مایل در ساعت (۴۸۲ کیلومتر در ساعت) رسانده و رکورد جدیدی برای پرواز الکتریکی در این روند به اثبات برساند.

سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *