تخریب ۶۰ خانه روستایی تربت حیدریه بر اثر شدت بارشها تربت حیدریه خشدار جلگه رخ تربت حیدریه گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب عصر جمعه موجب آسیب دیدن ۶۰ باب منزل مسکونی روستایی در این بخش شد.


علی اسماعیل نژاد شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان خسارت وارده به این منازل را بین ۱۰ تا ۴۵ درصد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی در این منطقه دریافت نشده است.
وی در خصوص وضعیت محورهای روستایی این بخش نیز گفت: بخشی از محورهای روستاهای اکبرآباد، شور و حصار این بخش دچار آب گرفتگی شده و حاشیه جاده ورودی شور و حصار تخریب شده و ابتدای جاده روستای چهار تخته نیز آسیب دیده است.
اسماعیل نژاد از بسته شدن چند ساعته جاده رباط سنگ به کدکن و نیز روستای بزرگ نسر خبر داد که با تلاش راهداران این راهها بازگشایی شد و افزود: بارش شدید باران موجب جاری شدن سیلاب در ۶ محور مرکز رباط سنگ و رودخانه های فصلی حشمت آباد، سربالا، نسر، نوری شده است.
بخشدار رخ تربت حیدریه اظهار کرد: در صورت تداوم بارش باران احتمال تخریب بندهای خاکی روستاهای فیض آباد سری، اکبرآباد و چهارتخته کوک نیز دور از انتظار نیست.
بخشدار بخش مرکزی تربت حیدریه نیز گفت: جریان سیلاب مسیر روستای باغمیان در زیر پل راه آهن را مسدود کرده و محور روستایی قندشتن و سیوکی به تربت حیدریه و نیز راه ورودی روستاهای کامه علیا و بکاول را بسته و به چند خانه قدیمی در روستای صنوبر نیز آسیب زده است.
حسن قربانی افزود: با کمک ماموران راهداری برای هدایت آبهای تجمع کرده در معابر شهرک ولیعصر صورت گرفته و این آبها به سمت ضیاءالدین سرازیر شده است.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.
بارش باران از روز گذشته شهرستان تربت حیدریه را فراگرفت که همچنان این بارندگی که در نواحی کوهستانی به صورت برف است، ادامه دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *