روستای زیبای صنوبر مقصد اصلی گردشگران در جنوب خراسان رضوی

تربت حیدریه – ایرنا – روستای زیبا و دیدنی صنوبر در دهستان بالاولایت بخش مرکزی تربت حیدریه، مقصد اصلی مسافران و گردشگران در جنوب خراسان رضوی است که به نگین این شهرستان شهرت دارد

 

به گزارش ایرنا، مناظر طبیعی و چشم نواز مسیر ۱۷ کیلومتری روستای صنوبر تا بخش مرکزی تربت حیدریه در ضلع شمال غربی این شهرستان هر گردشگری را به این مکان ترغیب می کند.

جاری بودن آب رودخانه در تمام فصول سال در روستای صنوبر، وجود باغات میوه و قرار گرفتن خانه های مسکونی بصورت پلکانی از جاذبه های دیدنی این روستا است.

این روستا در میان کوه و جریان رودخانه شصت دره آنچنان منطقه خوش آب و هوا و نسبتا سرد و سرسبزی پدید آورده که از آن می توان به نگین سرسبز تربت حیدریه یاد کرد.

از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به کوه شصت دره از کوههای مرتفع رشته کوه مرکزی شهرستان تربت حیدریه اشاره کرد.

غار ماه پری، مناطق سرسبز کهنه تلخ و تنگر از دیگر جاذبه های گردشگری روستای صنوبر در شهرستان تربت حیدریه هستند.

این غار موسوم به ماه پری بر حسب بررسی باستانشناسان از نخستین زیستگاههای این منطقه و مربوط به دوره پیش از تاریخ است.

صنوبر از جنوب به اراضی بهارستان از شمال به کوههای شصت دره با فاصله هشت کیلومتری از روستای کامه علیا، از شرق به فاصله حدود دو کیلومتری به روستای سنجدبور و از غرب در فاصله حدود هشت کیلومتری بخش بایگ تربت حیدریه محدود است.

دهیار روستای صنوبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این روستا به عنوان اولویت نخست گردشگری بخش مرکزی این شهرستان شناخته شده است.

عباس بزرگ صنوبری افزود: همه ساله بخصوص در روزهای تعطیل گردشگران و مسافران زیادی از مناطق گردشگری، رودخانه ها، غار موسوم به ماه پری و مناظر طبیعی روستای صنوبر دیدن می کنند.

وی اظهار داشت: مساحت روستای صنوبر تربت حیدریه حدود ۴۱ کیلومترمربع است که ۴۹۰ خانوار با جمعیت حدود دو هزارنفر در آن ساکن هستند.

دهیار روستای صنوبر بیان کرد: سال گذشته این روستا به عنوان اولویت اول گردشگری بخش مرکزی تربت حیدریه شناخته شده که تنها اسم آن مطرح است.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است که حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود ۱۵۰ روستا است.

گزارش تصویری آن در ستون عکس ایرنا قابل مشاهده است.

۸۰۰۵/۱۲۱۱

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. افتخارى گفت:

    خواندن این گزارش مرا بحدود شصت سال قبل برد که در تعطیلات تابستان بروستاى صنوبر میرفتیم ودر رودخانه شنا میکردیم. یادش بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *