۵۴ هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه های استنادی ثبت شده است

 

تربت حیدریه – ایرنا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه ۵۴ هزار مقاله علمی خود را در پایگاه های استنادی بین المللی ای.اس.ای و اسکوپوس نمایه سازی و ثبت کرده است.

 

 ابراهیم واشقانی فراهانی روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک شوراهای پژوهشی و فناوری دانشگاه های آزاد استان های سه گانه خراسان در تربت حیدریه در جمع خبرنگاران افزود: با گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور شاهد شیب خوبی در تولید مقالات علمی در مجامع بین المللی و همچنین توسعه علم در ایران هستیم.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این چارچوب با تولید ۲۰ درصد مقالات علمی و پژوهشی رتبه نخست را در ایران به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۶۳ مرکز رشد واحدهای این دانشگاه در کشور در راستای توسعه علمی و درقالب شرکت های دانش بنیان فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی دارند.

وی اظهارکرد: اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک موضوع کلیدی در عرصه علم و فناوری کشور مطرح شده و بر این اساس یکی از سیاست های دانشگاه آزاد ورود به عرصه فعالیت های دانش بنیان است.

واشقانی فراهانی با اشاره به فعالیت واحدهای فناور در دانشگاه آزاد نیز گفت: ۴۵۰ واحد فناور در مراکز رشد دانشگاه آزاد ایجاد شده که از این تعداد ۵۰ واحد در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند و حدود ۱۰۰ واحد دیگر منتظر تاییدیه سامانه شرکت های دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در توسعه علمی دانشگاه ها نیز اظهارداشت: طبق برنامه ، تا پایان سال ۱۳۹۶ به میزان ۴۰ درصد از اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی باید از محل فعالیت های دانش بنیان تامین شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص فعالیت های اقتصادی گفت: تاکنون دو شرکت دانش بنیان این دانشگاه با شیوه جدید ۱۲ قلم دارو تولید کرده اند که بخشی از این داروها در بازارهای بین المللی فروخته می شود و طبق برنامه وزارت بهداشت تولید ۱۲ قلم دیگر نیز درحال پیگیری است.

نشست مشترک شوراهای پژوهشی و فناوری دانشگاه های آزاد خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در دانشگاه آزاد واحد تربت حیدریه برگزار شد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *