رخشان بنی اعتماد: قبح خشونت در جامعه شکسته شده است

 

رخشان بنی‌اعتماد پس از تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» گفت: در سال‌های اخیر قبح ناهنجاری و خشونت شکسته شده و این اتفاق مقابل چشمان ما در سطح شهر رخ می‌دهد و زمینه‌های خشونت برای همگان فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان فیلم «قصه‌ها» شب گذشته یکشنبه – 7 تیرماه – پس از تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» در گفتگو با کارگردان و عوامل این نمایش درباره مسئله مطرح شده اظهار کرد: اسیدپاشی معضلی اجتماعی است که طی سال‌های اخیر افرادی مانند آمنه بهرامی دچار این اتفاق هولناک و غیر انسانی شدند. مساله‌ای که بعد از ماجرای آمنه بارها و بارها تکرار شد و زاییده خشونت جاری در جامعه امروز ما محسوب می‌شود.

او افزود: مساله اصلی همین خشونت است، نه قصه آمنه بهرامی، آن اتفاق هولناک را همه دیدند. این خشونت سالهای زیادی است که در جامعه رواج داشته و هیچ‌گونه خانه امن و حاشیه امنیتی برای زنان وجود نداشته است.

بنی‌اعتماد خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قبح ناهنجاری و خشونت شکسته شده و این اتفاق مقابل چشمان ما در سطح شهر رخ می‌دهد و زمینه‌های خشونت برای همگان فراهم است. در ماجرای اسید پاشی و اتفاقی که برای آمنه بهرامی افتاد، مرز بین بخشش و محکومیت مشخص نبود یا مجرم باید قصاص می‌شد یا آن طرف بخشش از سوی قربانی بود. فاصله و مرزی وجود ندارد و همین امر باعث می‌شود که قبح جنایتی همانند اسید پاشی برای جامعه بریزد و هر کسی به خود اجازه دهد که دست به چنین جنایتی بزند.

کارگردان «زیر پوست شهر» گفت: موضوعی که شما در این نمایش به آن پرداختید، یک سوژه مهم اجتماعی است و امیدوارم در ادامه مسیر با قدرت به کار خود ادامه دهید و به نازنین سهامی‌زاده و گروهش خسته نباشید می‌گویم و آرزوی موفقیت می‌کنم.

«چشم در برابرچشم» نوشته سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی‌زاده با ایفای نقش نرگس نیک سیرت، شیما بختیاری و سارا رسول زاده هر روز ساعت ۲۱ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

در این نمایش زندگی آمنه بهرامی‌نوا (قربانی اسیدپاشی) بر اساس کتابی به همین نام در سه پرده روایت می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *