دلواپسان از قِبل تحریم‌­های شورای امنیت به نان و نوا رسیده‌اند

:

 

یک فعال سیاسی اصلاح‌­طلب گفت:دلواپسان منافع ملی را در حد منافع جناحی و سیاسی خود تنزل داده‌اند،منافع شخصی آن­ها در ادامه تحریم‌­های اقتصادی است به‌ویژه منافعی که پس از تحریم‌­های شورای امنیت عاید برخی افراد گردید.

آذر منصوری در گفت‌­وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش انتقادات دلواپسان از روند مذاکرات هسته‌­ای در آستانه توافق احتمالی، گفت: افزایش انتقادات طیف افراطی مخالف دولت درپی برگزاری جلسه هیات دولت با رهبری و حمایت صریح و همه‌­جانبه ایشان از تیم مذاکره‌­کننده هسته­‌ای و تایید توانمندی، دلسوزی و امانت­‌داری این عزیزان در جریان مذاکرات،‌ نشان از این واقعیت دارد که دلواپسی‌­های منتقدان بیش از آن­‌که ناشی از نگرانی برای مملکت باشد، از نگرانی برای منافع سیاسی و شخصی‌شان نشات می‌­گیرد.

عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات با اشاره به دو دلیل و انگیزه عمده افزایش فشارها بر دولت و تیم مذاکره‌­کنندگان،‌ یادآور شد: در انتخابات ۹۲ باتوجه به گفتمان غالب در سیاست خارجی دولت «تدبیر و امید» مبنی بر گشایش قفل­‌ها و گره­‌هایی که درپی بی­‌تدبیری­‌های دولت نهم و دهم ایجاد شده بود، حمایت عموم مردم پیام روشنی را بر پایه ایجاد تغییر در نوع تعامل با جامعه جهانی به همراه داشت.

وی با بیان باینکه دلواپسان منافع ملی را در حد منافع جناحی و سیاسی خود تنزل داده‌اند، تشریح کرد: نخستین انگیزه­‌ایی که می­‌توان برای این قبیل کارشکنی­‌ها متصور شد،‌ ناشی از تلقی و برداشت منتقدان از رویکرد سیاسی دولت است. به بیان دیگر درحالی که دولت بارها بر ماهیت فراجناحی خود تاکید کرده و سعی نموده به عنوان نماینده تمام جریانات سیاسی و مردم،‌ راهکارهایی برای برون­‌رفت از وضعیت بحرانی به ارث مانده از دولت پیشین ارائه کند، جریان افراطی و دلواپسان که همواره دولت را به عنوان رقیب سیاسی خود دیده‌اند،‌ با ایجاد اختلال در کار دولت، در راستای ممانعت از تحقق وعده­‌های دولت تلاش نموده و از فردای انتخابات سال ۹۲ مخالفت با دولت را در دستورکار خود قرار داده‌­اند.

منصوری با اشاره به اینکه  دلواپسان از قِبل تحریم‌­های شورای امنیت به نان و نوا رسیدند، افزود: دومین دلیلی که می‌­توان در بررسی انگیزه‌­های دلواپسان برشمرد، منافع شخصی آن­ها در ادامه تحریم‌­های اقتصادی است به‌ویژه منافعی که پس از تحریم‌­های شورای امنیت عاید برخی افراد گردید.

این فعال سیاسی اصلاح‌­طلب در ادامه یادآور شد: بر این اساس تلاش گسترده این افراد برای ممانعت از رفع تحریم‌­ها و تحقق دیگر وعده­‌های دولت ازسویی در تضاد با پیام مردم در انتخابات ۹۲ و از دیگرسو نیز در تقابل با حمایت‌­های روشن و صریح مقام معظم رهبری از دولت و تیم مذاکره‌­کنندگان هسته­‌ای است.

وی در پایان با تاکید بر رجحان منافع شخصی و جناحی منتقدان بر ادعاها و شعارهای این جریان، تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌­های پیش همواره شاهد بوده­‌ایم که این طیف افراطی تنها تا جایی با رهبری همراهی می­‌کنند که منافع­شان تامین شود و هنگامی که منافع­شان در تضاد با منافع ملی قرار گیرد، مواضع جدیدی اتخاذ می‌­کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *