سوت نخستین قطار حومه‌ای در غرب تهران می‌پیچد راه اندازی قطار قزوین – تهران از فردا

 

 

800-41.jpg

معاون مسافری راه آهن از راه‌اندازی قطار حومه‌ای قزوین- تهران از فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد راشدی افزود: ساعت حرکت این قطار از قزوین ۵ و ۲۰ دقیقه بامداد هر روز و برگشت آن از تهران ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه خواهد بود.

به گفته وی بهای بلیط این قطار سه هزار تومان و ظرفیت این قطار ۳۳۶ نفر خواهد بود.

راشدی گفت: هدف از راه اندازی قطارهای حومه‌ای انتقال مسافر از شبکه جاده ای به شبکه ریلی و کاهش سوانح ترافیکی جاده ای است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۶ قطار در مسیر تهران- کرج و هشتگرد راه اندازی شده و به زودی در مسیر تهران- قم و قم- تهران، تهران- ورامین -پیشوا نیز قطارهایی اضافه خواهد شد.

راشدی گفت: برای فراهم کردن تسهیلات سفر مسافران از پیشوا- ورامین- تهران به کرج، قطار ورامین – تهران هر روز ساعت ۷ صبح از تهران به مقصد کرج و هشتگرد ادامه مسیر می دهد.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی توسعه قطارهای حومه‌ای در اطراف کلان شهرها را یکی از اصلی‌ترین اهداف راه‌اهن در سال‌های آینده اعلام کرده و از برنامه ریزی برای فراهم آوردن مقدمات لازم برای راه اندازی آنها خبر داده است.

پیش از این استاندار تهران از اتمام کار قطار حومه ای تهران- ورامین در شهریور سال ۹۵ خبر داده و گفته بود در مناطقی مانند هشتگرد نیز کار برای آغاز به کار این قطارها ادامه دارد.

آخوندی پیش از این گفته بود مناطق حومه‌ای تهران نزدیک به یک میلیون نفر ساکن دارند و از نظر وزارت راه بهترین روش برای جابجایی آنها قطارهای حومه‌ای خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *