خباز در گفت‌وگو با ایلنا: شورای‌نگهبان به اظهارات بی‌اساس واکنش نشان دهد

 

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به‌عنوان مرجع قانونی رسیدگی به صلاحیت کاندیداها باید نسبت به اظهارات بی‌اساس واکنش نشان دهد.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ادعای یک نماینده برای تعیین روند تایید صلاحیت‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث‌هایی که این‌روزها مطرح می‌شود٬ به‌نوعی در حکم نیت‌خوانی است و عموماً تحلیلی بی‌پایه دارد که هیچ مبنای دقیق عقلی، شرعی، منطقی و قانونی ندارد.

وی افزود: از آنجا که کسی نیست از آقایان بپرسد، این اتهامات بی‌اساس را با چه هدفی درباره اصلاح‌طلبان و مجموعه حامیان دولت بیان می‌کنند، متاسفانه این قبیل اظهارنظرها نیز مطرح می‌شود.

این نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس تصریح کرد: کسانی که مدعی می‌شوند، اصلاح‌طلبان خط قرمز شورای نگهبان‌اند، علاوه بر اینکه به اصلاح‌طلبان اتهام می‌زنند، شأن شورای نگهبان را نیز زیر سوال می‌برند.

خباز یادآورشد: سوال مهمی که در بازخوانی اینگونه مسائل باید به آن توجه‌ کرد، این است که مگر این افراد سخنگوی شورای نگهبان‌اند که به‌جای این نهاد قانونی، اظهارنظر کرده و خطوط قرمز مشخص می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لزوم برخورد جدی از سوی شورای نگهبان با این دست تخلفات، اعلام کرد: شورای نگهبان به‌عنوان مرجع رسمی و قانونی رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی می‌بایست  نسبت به این اظهارات بی‌اساس واکنش نشان دهد.

وی افزود: اظهارنظر این نماینده که با اتهام‌زنی به شورای نگهبان٬ علناً دست به تخلف زده، نشان‌دهنده بی‌تقوایی است و طبیعی است بنابر قانون٬ افراد با چنین رویکردهایی صلاحیت نمایندگی مردم را ندارد.

خباز اظهارداشت: دولت قصد دخالت در انتخابات را ندارد و هیچ‌گاه نیز چنین تصمیمی نگرفته‌است. دولت نه شرعاً، نه قانوناً و نه عقلاً و منطقاً به خود حق دخالت در انتخابات را نمی‌دهد و دخالت در انتخابات را بر خود حرام می‌داند.

خباز در پایان با تاکید بر اینکه دولت هیچ هدفی جز امانتداری ندارد، تصریح کرد: این دولت رای مردم را حق‌الناس می‌داند و تمام توان خود را برای حفاظت از حقوق مردم به‌کاربسته و معتقد است اگر کسی خلاف این عمل کند، هم در پیشگاه خداوند باری‌تعالی مسئول است٬ هم در پیشگاه تاریخ.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *