هفته فرهنگی تربت حیدریه در تهران برگزار می شود

 

تربت حیدریه – ایرنا – دبیر هفته فرهنگی تربت حیدریه گفت: هفته فرهنگی این شهرستان روزهای ۲۸ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در خانه هنرمندان تهران برگزار می شود.

 

ابوالقاسم عظیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مراسم با هدف معرفی توانمندی های فرهنگی، هنری و سابقه تاریخی این شهرستان با حضور مسوولان سیاسی و فرهنگی کشوری برگزار می شود.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل خانه هنرمندان تربت حیدریه نیز گفت: مراسم هفته فرهنگی با همکاری و مساعدت خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و امیدواریم در کنار معرفی توانمندی های های فرهنگی، توان و ظرفیت های اقتصادی شاخص این شهرستان نظیر زعفران و ابریشم را نیز در قالب نمایشگاه معرفی کنیم.
رضا حسن زاده افزود: در هفته فرهنگی تربت حیدریه به موضوعاتی نظیر موسیقی مقامی، رقص های آیینی، شعر و ادب، گرافیک، عکاسی، نقاشی و حجم سازی در قالب کارگاه و اجرای صحنه پرداخته خواهد شد.
وی اظهار کرد: برپایی نشست های تخصصی با اندیشمندانی چون شفیعی کدکنی و سینماگرانی چون فریدون جیرانی، سعید سهیلی، ستاره و لاله اسکندری که از هنرمندان شاخص خطه تربت حیدریه هستند از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته فرهنگی تربت حیدریه می باشد.
حسن زاده با اشاره به عملکرد خانه هنرمندان تربت حیدریه گفت: این مرکز از بهمن ماه پارسال دایر شده و تاکنون مشخصات هزار نفر از هنرمندان شاخص این منطقه در بانک اطلاعاتی آن ثبت شده است.
وی افزود: تعداد هنرمندان شاخص این منطقه دو هزار نفر برآورد می شود که شناسایی و ثبت مشخصات آنان در این سامانه ادامه دارد.
حسن زاده اظهار کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با خانه هنرمندان ایران قرار است هفته های فرهنگی به جز تهران در دیگر شهرهای ایران که دارای شعبه ای از خانه فرهنگی می باشند، برگزار شود.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
۸۰۰۵/۸۴۶۷ / ۶۰۵۳

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *