دلنوشته مؤید حسینی صدر: رشد مفسدان اقتصادی و آبرومندانی که برای کسب ۵ میلیون درمانده‌اند

ایلنا: عده‌ای برای ۵ میلیون مانده‌اند و در مقابل عده‌ای در ۶ سال گذشته صاحب ثروتی شده‌اند که پیرو آن براحتی از صد‌ها میلیارد صحبت می‌کنند. این فاصله ایجاد شده یک ضعف بوده، برای مجلس یک ضعف بوده، برای نهاد‌های نظارتی یک ضعف بوده و برای هرکسی که در نظام مسوول است ضعف محسوب می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی طی مطلبی از عملکرد نهادهای نظارتی و افزایش اختلاف طبقاتی در کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا متن این یادداشت به این شرح است: 

من سه نفررا می‌شناسم که هر سه‌نفرشان در چهار، پنج سال اخیر دچار جهش نامتعارف سرمایه‌ای شده‌اند. یکی از آن‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان در عرض سه یا چهار ماه در اثر تفاوت قیمت ارز و رانتی که در اختیار وی بوده، سود کرده است، دیگری که در کار انتقال ارز و صادرات نفت بصورت شرایطی به بهانه تحریم بوده و نفر سوم هم «ج- الف»بود که دستگیر شد.در مورد آن دو نفر من مدارکی را دارم اما به دلیل اینکه نمی‌خواهم آبروی کسی برود در حال تکمیل اطلاعات هستم و به محض قطعی شدن، مسئله را از طریق کانال‌های قانونی پیگیری خواهم کرد.

در حوزه  انتخابیه من افراد آبرومند، شرافتمند، بازنشسته، پیرزن، پیرمرد و جوان‌هایی هستند که با حالت تضرع می‌گویند اگر هر کدام از ما ۵ میلیون تومان داشته باشیم می توانیم وسیله‌ای برای امرار معاش تهیه و با آن کار کنیم و می‌توانیم پول رهن خانه و فرستادن دخترمان به خانه بخت را تهیه کنیم. عده‌ای برای ۵ میلیون مانده‌اند و در مقابل عده‌ای در ۶ سال گذشته صاحب ثروتی شده‌اند که پیرو آن براحتی از صد‌ها میلیارد صحبت می‌کنند. این فاصله ایجاد شده یک ضعف بوده، برای مجلس یک ضعف بوده، برای نهاد‌های نظارتی یک ضعف بوده و برای هرکسی که در نظام مسوول است ضعف محسوب می‌شود.

من تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که راجع به این‌ مسایل به مسئولان تذکر و اطلاعات بدهم، مصاحبه کنم، در مجلس حرف بزنم تا به هر حال شمعی برای مبارزه با سیاهی تخطی از قانون و دزدی روشن کرده باشم. این، کاری است که باید انجام دهم.

در حال حاضر راجع به دکل‌های نفتی، راجع به خرید‌های خارجی، راجع به مسایلی که در دخانیات وجود دارد، راجع به مسایلی که در حوزه واردات خودرو هست، راجع به بحث جنگل داری، کسانی که درختان را تعمدی آتش می‌زنند و خیلی موضوعات دیگر اطلاعاتی به من به عنوان یک نماینده مجلس داده‌اند. اما نمی‌خواهم با رسانه‌ای شدن آن‌ها، جنجال شود ما به قوه قضاییه  و دستگاه‌های نظارتی این موارد را ارجاع می دهیم و انتظار رسیدگی سریع داریم.

از دیگر سو در مورد برخی موارد به‌وجود آمده برای مسوولان کشور که بدنبال شفاف سازی در مورد موارد فوق هستند باید افزود که افرادی نظیر مصطفی پورمحمدی و اسحاق جهانگیری نباید از شکایت این و آن بترسند. بالاخره این مملکت زمانی نفت را ۱۴۰ دلار فروخته اما هزینه‌هایی که در پی این فروش بی سابقه نفت انجام شده و در حال حاضر  جلوی چشم مردم قرار دارد، خیلی کمتر از آنی است که انتظار می‌رفت.

معلوم است این وسط عده‌ای خلاف قانون عمل کرده‌اند، مصداقش فاصله طبقاتی و ثروت‌های بادآورده‌ای است که به آسانی پنهان نمی‌شود. یعنی فردی که ۱۰ سال پیش یک کارگر عادی بوده هم اکنون ۱۰ هزار میلیارد ثروت دارد که باید چگونگی بدست آوردن آن مشخص شود. باید مشخص شود از کدام کانال قانونی این پول‌ها را آورده است. بنابر‌این من در روز‌های آینده به محض کامل شدن اسناد با آوردن اسم افراد حقیقی وحقوقی،  جزئیات را در اختیار شما قرار می دهم.

 متأسفانه در مورد مواردی که در دولت گذشته رخ داده است برخی از نمایندگان و مسوولان راهکار فرار رو به جلو را در پیش گرفته‌اند. آیا بیکاری، تنگدستی و با مشکل مواجه شدن ۶۰ درصد صنایع کشور، محصول عملکرد دولت گذشته نیست؟ آن موقع که ما در این‌باره مصاحبه می‌کردیم و هشدار می‌دادیم برخی آقایان در مجلس از عملکرد دولت تعریف و تمجید می کردند و تا فردی از سیاست‌های اقتصادی دولت وقت انتقاد می‌کرد، به وی تهمتی  را می چسباندند. امروز همان‌ها مدعی شده‌اند که بیکاری  و نظایر آن وجود دارد.

باید به این افراد یادآور شد که  مسایلی نظیر بیکاری نتیجه رفتار دولت فعلی نیست اگر چه به دولت فعلی نیز انتقاداتی وارد است اما واقعیت را نمی توان کتمان کرد که نابسامانی که در حوزه بیکاری، تعطیلی صنایع و رکود  و غیره وجود دارد محصول همان دولت قبل است و این دولت مشغول حل آن است. البته این انتقاد را باید پذیرفت که در دولت فعلی نیز ضعف‌هایی وجود دارد و دولت برای رفع مشکلات یاد شده سرعتی را که انتظار می‌رفت، تاکنون نداشته است.

 در شرایط کنونی تنها روزنه امید که برای مردم باقی مانده همین دولت است. بنابر این دولت را باید شرافتمندانه و با انصاف نقد کرد و به آن کمک کرد تا مشکلات حل شود و در این رهگذر  به برخی نطق‌هایی که در مجلس انجام می‌شود، واقعا انتقاد وارد است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *