جشنواره تئاتر زائر تربت حیدریه نفرات برتر خود را شناخت

  سومین جشنواره ملی نمایش های کوتاه زائر از جشنواره های موضوعی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شامگاه دوشنبه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بخش کارگردانی وحید درویشی کارگردان نمایش ناگهان اشک و جنون از استان گیلان رتبه نخست را کسب کرد.
پژمان شاهوردی به خاطر بازی در نمایش پناهم بده از استان لرستان و مرجان موسوی نژاد به خاطر بازی در نمایش ناگهان اشک و جنون از استان گیلان عنوان های برتر بازیگر مرد و زن را به خود اختصاص دادند.
در بخش نویسندگی و طراحی صحنه مهدی صالح یار از استان آذربایجان شرقی به خاطر نویسندگی و طراحی صحنه نمایش سفر سوزنبان عنوان برتر را به خود اختصاص داد.
در بخش موسیقی مهدی حسن زاده به خاطر ساخت موسیقی نمایش میلاد مرگ عشق از مشهد عنوان نخست را به خود اختصاص داد.
هیات داوران در بخش طراحی لباس کسی را حایز کسب رتبه برتر ندانستند اما از فرناز خدایی از استان اردبیل به خاطر طراحی لباس سیب و نار و سینا طارمی به دلیل طراحی لباس ناگهان اشک و جنون از استان گیلان تقدیر کردند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در آیین پایانی جشنواره گفت: مهم نیست شرکت کنندگان چه رتبه هایی کسب کردند، زیرا نفس شرکت در جشنواره به معنی پیروزی است و شرکت در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) افتخاری می خواهد که شاید نصیب هر کسی نشود.
حسن فتحی نیا افزود: این بدان خاطر است که جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از قداست و رهبانیت خاصی برخوردار است که به هیچ یک از جشنواره های فرهنگی و هنری موجود قابل مقایسه نیست.
وی گفت: نام جشنواره تداعی گر دوست داری اهل بیت(ع) است و با وجودی که عرض ارادت به پیشوایان دینی از افتخارات ما ایرانیان می باشد، اما اگر کسی دانش و هنر را در هم آمیخته و این ارادت و دوست داری را نشان دهد، از جایگاه و رتبه ویژه ای برخوردار است.
سومین جشنواره ملی نمایش های کوتاه زائر با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) از روز شنبه هفته جاری و به طور همزمان در دو تالار هنر و اندیشه تربت حیدریه آغاز شده بود.
مرکز این شهرستان ۲۵۰ هزار نفری در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
۶۱۲۱/۱۲۱۱

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *