کشف دو هزار قلم کالای بهداشتی و غذایی قاچاق در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار ۵۴۳ قلم کالای دارویی، بهداشتی و غذایی قاچاق، تاریخ مصرف گذشته یا تقلبی توسط بازرسان این مرکز کشف و ضبط شده است.

 

 

 

 

دکتر سید سعید خطیبی روز پنجشنبه در نشست خبری ارزش ریالی این اقلام ۱۷۱ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: ۴۷ قلم از این کالاها به اقلام غیرمجاز، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ریالی ۴۵ میلیون ریال اختصاص داشت.
وی افزود: دو هزار و ۴۵۵ مورد از این اقلام به ارزش بالغ بر ۹۴ میلیون ریال به داروهای گیاهی اختصاص داشت و ۴۰ مورد نیز کالاهای بهداشتی آرایشی به ارزش ریالی ۳۱٫۵۱۵ میلیون ریال بود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همچنین تبلیغ خدمات و کالاهای مضر به سلامتی را در رسانه ها ممنوع اعلام و بیان کرد: طبق بند ج ماده ۳۷ برنامه پنجم توسعه تبلیغ خدمات و کالاهای تهدیدکننده سلامت که مصادیق آن سالانه توسط کارگروه مشخصی اعلام می ‎شود در رسانه‎ ها ممنوع است.
وی همچنین به چاپ نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که در کشورهای پیشرفته و ایران بحث سلامت و ایمنی غذا مهم و در اولویت وزارت بهداشت است طرح نصب نشانگرهای رنگی تغذیه ای آغاز شده و تا پایان امسال بر روی کلیه محصولات غذایی در تربت حیدریه نیز نصب می شود.
خطیبی افزود: در عین حال شهروندان بهتر است منابع خرید مواد غذایی خود را به صورت متغیر تغییر دهند و از یک مکان ثابت، مواد غذایی مشخص خود را تهیه نکنند.
وی گفت: این موضوع بخصوص در بخش مواد لبنی تاثیر مثبت دارد زیرا اگر در یک واحد صنفی مواد لبنی از شیر فاسد تهیه شده باشد با قطع خرید از آن مرکز سلامت افراد به مخاطره نخواهد افتاد.
او همچنین با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ واحد صنفی عرضه گیاهان دارویی در تربت حیدریه فعالیت دارند افزود: طبق قانون هیچیک از این مراکز اجازه فروش داروهای گیاهی را ندارند.
تربت حیدریه دارای ۲۵ واحد داروخانه است دو واحد آن به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می کنند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۸۵۸

 

 

ا

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *