فقدان مشاور عمده ترین دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی تربت حیدریه

 

تربت حیدریه- ایرنا – مدیر شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه گفت: فقدان گروه مشاوران متخصص از عمده ترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی مستقر در چهار شهرک و ناحیه صنعتی این شهرستان است.

 

سید ابوالفضل ذاکر روز چهارشنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت حیدریه افزود: غالب متقاضیانی که برای سرمایه گذاری به دفتر شهرک مراجعه می کنند هر چند افرادی سرمایه دار هستند اما کمتر تمایل به استفاده از مشاوران متخصص دارند.
وی گفت: هم اینک از مجموع ۷۱ قرارداد منعقده ۳۱ واحد تولیدی دایر شده اما تنها ۲۳ واحد از این تعداد فعالیت دارند.
مدیر شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه افزود: چنانچه این کارآفرینان از مشاوران متخصص استفاده می کردند شاهد فعالیت بیشتری در مجموعه شهرکهای صنعتی منطقه تربت حیدریه بودیم.
وی ادامه داد: مشکل دیگری که محدود به تربت حیدریه نیست فقدان طرح توجیهی مناسب برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی است که در این خصوص نیز نقش مشاوران محسوس می باشد.
ذاکر گفت: تاکنون اکثر طرحهایی که ارایه شده حالت کلیشه ای داشته و در عمل سرمایه گذار را با مشکل مواجه کرده اند.
وی افزود: پیشنهاد من برای رفع این معضل ایجاد یک تشکل متخصص، مشاوران و تجدیدنظر یا طراحی طرحهای توجیهی جدید بر اساس طرح آمایش سرزمینی است.
مدیر شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه ادامه داد: مشکل سوم به اخذ تصمیمات جزیره ای از سوی مدیران دیگر دستگاههای مرتبط با بخش صنعت باز می گردد.
وی گفت: در عین حال مدیرانی هم هستند که بدون نیاز به دور زدن قانون و تنها با توان مدیریتی و قدرت خطرپذیری خود توانسته اند مشکل سرمایه گذاران مستقر در شهرکهای صنعتی تربت حیدریه را برطرف کنند.
او افزود: همانطور که به ما اختیار داده شده برای جذب سرمایه گذاران و راه اندازی واحدهای صنعتی در منطقه زمین را در اقساط بلندمدت و شرایط خاص عرضه کنیم، انتظار می رود مدیران سایر دستگاهها نیز پا به پای ما برای رفع مشکلات سرمایه گذاران این حوزه همکاریها را گسترش دهند.
ذاکر ادامه داد: از حیث مکانی دسترسی به جاده دو بانده، واقع شدن در محل ترانزیت، وضعیت مناسب زیست محیطی و نیز شکل و نمای شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه با محوریت قطب سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی، از ویژگیهای منحصر بفرد این مجموعه است.
وی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه شامل شهرک صنعتی شماره یک، شماره دو، ناحیه صنعتی رضوی(رباط سنگ) و ناحیه صنعتی مه ولات است.
مدیر شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه افزود: در شهرک صنعتی شماره یک به مساحت ۲۷٫۵ هکتار از مجموع ۳۷ قرارداد منعقده، ۱۸ واحد به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۱۴ واحد صنعتی آن فعال و بقیه غیرفاعل هستند.
اشتغالزایی مستقیم برای ۳۴۸ نفر، وجود دو هکتار فضای سبز، آب، برق و گاز از ویژگیهای این شهرک است که ذاکر به آنها اشاره کرد.
وی ادامه داد: شهرک شماره دوی نیز در زمینی به مساحت ۱۰۷٫۲۳ هکتار تاکنون چهار قرارداد منعقده داشته که یک واحد آن با اشتغالزایی ۱۶ نفر به بهره برداری رسیده است.
ذاکر اظهار داشت: وجود آب، برق، گاز و فضای سبز به مساحت ۱۰۶ هکتار از ویژگیهای این شهرک است.
وی گفت: در ناحیه صنعتی رضوی به مساحت ۲۱٫۷ هکتار نیز از مجموع ۲۸ قرارداد منعقده، ۱۰ واحد به بهره برداری رسیده که شش واحد آن با اشتغالزایی مستقیم ۲۲۰ نفر فعال می باشد.
او در معرفی ناحیه صنعتی مه ولات اظهار داشت: از مجموع ۱۲ قرارداد منعقده، دو واحد به بهره برداری رسیده که برای ۱۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.
مدیر شرکت شهرکهای صنعتی تربت حیدریه گفت: آب، برق و فضای سبز به مساحت یک هکتار از دیگر امکانات این ناحیه صنعتی است.
وی با بیان اینکه تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی تربت حیدریه آسفالت هستند افزود: در هر شهرک هشت بلوک طراحی شده که هر بلوک دارای ۲۰۰ تا ۲۵۰ قطعه زمین است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۸۵۸

 

 

 

 

انتهای پیام /* 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *