نماینده مجلس :مرحله اول راه آهن مشهد به دوغارون آماده ریل گذاری است

:مشهد- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ کیلومتر از ۴۴ کیلومتر مرحله اول راه آهن دوغارون به مشهد آماده ریل گذاری است.

 

 

 

غلامرضا اسدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شهرستان تایباد به عنوان اولین ورودی از سوی مرزهای شرقی کشور محسوب می شود امیدواریم صنعت ریلی هر چه زودتر در این منطقه رونق بگیرد.
وی اظهار کرد: در اجرای مرحله اول این پروژه ملی که ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که در صورت تامین اعتبار طی سه مرحله اجرا و ظرف دو سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی به اقلیم تایباد اشاره کرد و گفت: اقلیم این شهرستان به کاشت پسته همخوانی دارد که بیشتر کشاورزان باید به سوی توسعه باغات گام بردارند.
اسدالهی افزود: با توجه به نبود اشتغال پایدار، جوابگو نبودن کشاورزی و افت آبهای زیر زمینی باید به سوی تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.
وی به ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایعی که ویژگی صادراتی داشته و باعث تولید، رونق صنعت و اشتغال پایدار در منطقه شود تاکید کرد.
نماینده مردم شهرستانهای تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی به برنامه های پیش رو برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون راه اندازی شده و گمرک در آن مستقر شده است که با توجه به بازار ۹ میلیون دلاری افغانستان تلاش می کنیم با پیگیری های لازم از طریق شورای عالی مناطق آزاد و دولت بتوانیم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون را به منطقه آزاد تبدیل کنیم.
وی اظهار کرد: با ایجاد منطقه آزاد، فراهم شدن زیرساختهای لازم از جمله تکمیل بزرگراه مشهد – تایباد – دوغارون و تکمیل راه آهن برای سرمایه گذاری در منطقه تایباد تسریع خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر آن با ایجاد خط ۱۶اینچی گاز در منطقه ویژه اقتصادی با همکاری بخش خصوصی و گازرسانی به افغانستان گام بزرگی در مراودات و توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور برداشته خواهد شد.

 

شهرستان ۱۱۴هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
۷۴۹۴ / ۶۰۵۳

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *