پلیس: مستندات برخورد فیزیکی نماینده سبزوار با سرباز پلیس راهور به مرجع قضایی ارسال شد آزمون مهم قالیباف و مجلس۱

آفتاب یزد- گروه شبکه: درحالی که علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار مدعی است که به صورت سرباز پلیس راهور سیلی نزده، اما پلیس عنوان کرده که مستنداتی را در خصوص سیلی زدن او به سرباز داریم که به مراجع قضائی ارسال کرده ایم. دو روز پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشرشد که خشم و ناراحتی کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت. این ویدئو نشان می‌داد که خودرو علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس تلاش می‌کند وارد خط ویژه اتوبوس رانی شود اما با ممانعت سرباز پلیس راهور روبه رو می‌شود. این اقدام سرباز گویا عنابستانی را عصبانی کرده و آنطور که سرباز می‌گوید به صورت او سیلی می‌زند. موضوعی که عنابستانی آن را رد و در خصوص حادثه پیش آمده گفته بود:« سرباز به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین؛ آن‌ها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند.ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم؛ لذا اینکه گفته می‌شود؛ عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.»
> مستندات برخورد نماینده با سرباز راهور را داریم
این در حالی است که رئیس پلیس راهور تهران می‌گوید: «مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند و باید ببینیم مرجع قضائی در این رابطه چه تصمیم‌گیری‌ای
خواهد کرد. مستندات خود را نیز در این رابطه به مرجع قضائی ارسال کرده‌ایم.» سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: «کار سرباز ما کاملاً درست و برگرفته از قانون بود و سرباز نباید به خودرویی که فاقد مجوز بود اجازه تردد در خط ویژه می‌داد.»
> شدیدا تکذیب می‌کنم
اما عنابستانی اظهارات پلیس را هم در خصوص داشتن مدارک مبنی بر سیلی زدن او به صورت سرباز تکذیب و در واکنش به سخنان حمیدی رئیس پلیس راهور تهران به رویداد۲۴ می‌گوید: « مشغول جمع و جور کردن کارها هستیم و ناجا هم کارهایش را انجام می‌دهد ما هم بیانیه‌ای صادر می‌کنیم که کل ماجرا در آن توضیح داده شده است.» البته عنابستانی در پاسخ به اینکه منظورش از «جمع و جور کردن کارها» چیست، توضیحی نداد و تنها اعلام کرد که بیانیه مربوط به این ماجرا را صادر خواهد کرد.
> از مامور وظیفه شناس خود حمایت می‌کنیم
از سوی دیگر واکنش‌ها به این ماجرا همچنان ادامه دارد. در این خصوص سردار اشتری فرمانده ناجا اظهار کرد:«از همان دقایق اولیه به بازرسی و معاونت حقوقی ناجا دستور بررسی موضوع را دادیم. اگر موضوع به صورتی که گفته شده است، باشد ما از مامور وظیفه شناس ناجا حمایت خواهیم کرد.» وی افزود: «موضوع در حال بررسی است. همه باید به قانون احترام بگذارند و قانون برای کسی مستثنی نیست و همه برابرند.» سردار اشتری گفت: «جا دارد که مردم قدر دان زحمات ماموران در حال خدمت باشند. در موارد مشابهی که قبلا نیز اتفاق افتاده بود و اثبات نیز شد ما حمایت‌های خود را انجام دادیم.»
> واکنش نمایندگان‌
برخی از نمایندگان مجلس نیز نسبت به اخبار منتشره در مورد برخورد یک نماینده مجلس با مامور راهور واکنش نشان دادند؛ از دفاع و وعده پیگیری و برخورد گرفته تا درخواست استعفای نماینده متخلف. به گزارش ایسنا، واکنش نمایندگان‌ در توییتر به برخورد یک نماینده مجلس با مامور راهور را در زیر می‌خوانید:
بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده سبزوار نوشت:«پرکارترین نماینده که از ابتدای مجلس یازدهم هر هفته(بی استثناء) با حضور در حوزه انتخابیه برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، اینک در حمله‌ رسانه‌ای گسترده معنادار، بدون آنکه صدایش شنیده شود، و دوربین‌های ناظر چک شوند و ماوقع روشن شود از هر جهت مورد هجمه است.»
روح‌الله نجابت، نماینده شیراز نیز نوشت:« شما به یک جوان سیلی نزدید، به اعتبار مجلس و امید مردم سیلی زدید! ‏مجلس با کسی عقد اخوت نبسته و پشت مظلوم می‌ایستد.»
همچنین بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه نوشت:« ‏صحنه سیلی خوردن سرباز راهور عزیزمان را دیدم و بسیار اندوهگین شدم. ‏همکاران عزیزم! بزرگواران! قرار بود که باری از دوش جوانان برداریم. آیا این ظلم آشکارا نبود؟ ‏زمان آن رسیده است که نگاهمان را نسبت به سربازی عوض بنماییم »
از سوی دیگر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس و رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نوشت:« درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌کنیم و با مقصر قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد.پس از بررسی‌ها سخنگوی هیئت نظارت نتایج را اعلام خواهد کرد. ‏حفظ حقوق مردم برای ما مسئله اساسی است و همه حتی نمایندگان مجلس در برابر قانون مساوی هستند»
جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت هم نوشت: «فرقی ندارد نماینده باشی یا دادستان، مدیر باشی یا وزیر، فرماندار باشی یا استاندار، آنجا که تخلف کردی، در برابر قانون گردن کشی کردی، و به دنبال سوء استفاده از قدرتت بودی، محکوم به شکستی.»
امان‌الله حسین‌پور، نماینده اسفراین نوشت: «برخورد آقای عنابستانی، باعث خجالت مردم و مجلس انقلابی بود! برخورد غلط و خلاف قانون را توبیخ کنیم! عنابستانی استعفا»
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشت: «‏در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست.‏در حادثه اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.»
> مشکوک است
مصطفی میرسلیم هم در توئیتی نوشت: «جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد.» به گزارش جماران، مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در توئیتی در واکنش به ماجرای سیلی خوردن یک پلیس راهور توسط یک نماینده مجلس نوشت: «جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد. هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می‌خواهند مجلس را
بدنام کنند.»
> واکنش کاربران
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در واکنش به این ماجرا گفته اند:«واقعا شرم‌آور و تاسف‌آوره! »، «مطابق ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی و مجازات بدل از حبس، علی اصغر عنابستانی به انجام خدمت در راهنمایی و رانندگی و نگهبانی از مبادی ورودی خط ویژه محکوم بشه، تا حال سربازی که در سرما و دود اونجا خدمت می‌کنه و عوض تشکر با سیلی به صورت یخ زده‌اش مواجه می‌شه رو درک کنه!»، «رسیدگی و برخورد با رفتار احتمالا غیرشایسته آقای علی اصغر عنابستانی از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان یکی دیگر از آزمون‌های قالیباف در مجلس یازدهم است. خوی اشرافیت برخی از مسئولان را با اقدام به موقع بخشکانید.»،«آقای علی اصغر عنابستانی، سیلی اصلی به گوش قانون زمانی خورد که اون ماشین دنا پلاس مفت از طرف مجلس به امثال شماها داده شد… بعد از اون هرچی دلت خواست سیلی بزن تو گوش سرباز.»، « اولین کاری که مجلس می‌کند آن دناپلاس ودناهای دیگررا از مجلسی‌ها پس بگیرد بعد آقای قالیباف که خود فرمانده نیرو انتظامی بوده‌اند از حق آن سرباز دفاع کنند واین نماینده را برای درمان خشم وعصبانیت وپرخاشگری به روانپزشک
معرفی کنند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *