مسئولان صداوسیما با موسیقی قهر کرده‌اند

آرشیو صداوسیما دارای آثاری است که در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شود. به مسئولان این رسانه پیشنهاد کردم که اجازه دهید این آثار دوباره بررسی و بازخوانی شود و حتی می‌توان آن‌ها را با صدای یک خواننده جوان و به شکل ارکستر اجرا کرد اما آن‌ها نپذیرفتند.

امین‌الله رشیدی با حضور در غرفه ایلنا در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی پیرامون کم‌کاری خود در سال‌های اخیر گفت: با تغییراتی که در صداوسیما صورت گرفته به نظر می‌رسد که مسئولان این رسانه با موسیقی قهر کرده‌اند و این مسئله را مردم کوچه و خیابان نیز می‌دانند و بار‌ها به من گفته‌اند.

وی ادامه داد: زمانی که سیاست در هنر دخالت کند ما شاهد آشفته‌بازاری مانند امروز می‌شویم. اوج شکوفایی موسیقی ایران در دهه ۳۰ و ۴۰ بود و کسانی که از آن دوره باقی‌ماندند بسیار کم هستند اما متاسفانه متصدیان و متولیان موسیقی به این مسئله توجه نمی‌کنند.

رشیدی ادامه داد: حامی اصلی و پشتیبان موسیقی در بیش‌از ۲۰ سال پیش صداوسیما بوده است و امروز آرشیو این سازمان دارای آثاری است که در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شود. من به مسوولان این رسانه پیشنهاد کردم که اجازه دهید این آثار دوباره بررسی و بازخوانی شود و حتی می‌توان آن‌ها را با صدای یک خواننده جوان و به شکل ارکستر اجرا کرد اما آن‌ها نپذیرفتند.

وی ادامه داد: این مسئله در بخش کتاب نیز وجود دارد مثلا من جلد سوم کتاب ایران در گذر زمان را نوشتم که مروری بر زندگی مشاهیر و افراد مهم در ایران است و آن را برای چاپ به وزارت ارشاد دادم و علیرغم آنکه قرار است این کتاب توسط روزنامه اطلاعات منتشر شود اما هنوز مجوز داده نشده است.

رشیدی افزود: وزیر ارشاد دوبار دستور دادند مجوز چاپ برای این کتاب صادر شود اما این کار صورت نگرفت و حتی اعلام نکردند چرا کتاب مجوز نمی‌گیرد. به همین دلیل من مجبور شدم آن را در سایت شخصی خودم (rashidibooks. ir) منتشر کنم. وی درباره فعالیت خود در بخش موسیقی نیز گفت: آلبوم زمستان دو را به تازگی روانه بازار کردم که به نوعی بازخوانی آثار قدیمی است که من براساس شعر مهدی اخوان‌ثالث خوانده‌ام. در این آلبوم آثار آهنگسازانی همچون بدیعی و تجویدی ‌اجرا شده است. رشیدی در پایان این دیدار؛ یک نسخه از آلبوم زمستان را به خبرنگار ایلنا داد و به طنز گفت که مجاز هستید هرقدر دوست‌ دارید این آلبوم را کپی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *