موسوی لاری:دولت نباید منفعل باشد و در برابر هیاهوی برخی جریان‌های افراطی عقب‌نشینی کند/اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان دو جریان جدا از هم نیستند

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: دولت بعنوان مسئول اجرایی انتخابات نباید منفعل باشد و در برابر هیاهوی برخی جریان‌های افراطی عقب‌نشینی کند و نه بنای دخالت در امور انتخابات را داشته باشد

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری ، با اشاره به روند فعالیت اصلاح‌طلبان گفت: جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هر هفته یکشنبه برگزار می شود که روز گذشته نیز برگزار شد که در آن روسای کمیته‌های سیاست‌گذاری و تعیین راهبرد‌ها،  استان‌ها  و  رایزنی انتخاب شدند.

 
وی در خصوص ائتلاف با اعتدالگرایان عنوان کرد: اعتدالگرایان بخشی از جریان عمومی حامی دولت هستند و جزو مجموعه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم هستند از آن‌ها در جلسات این شورا دعوت شده در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تمامی نیروهای ما تقریبا مشترک هستند و اصلا بحث جدایی مطرح نیست که نیاز به ائتلاف باشد. 
 
وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه قاعدتا در ‌‌‌‌نهایت برای انتخابات یک لیست ارائه خواهد شد، عنوان کرد: اساسا اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان دو جریان جدا از هم نیستند و حتی اگر در برخی جلسات اعتدالگرایان حضور نداشته باشند، نهایتا خروجی  یکی خواهد بود. در بسیاری از حوزه‌های انتخابی تک نفره، غالبا مصادیق ما یکی است یعنی کاندیداهای ما با کسانی که گرایش به حمایت از دولت دارند، یکی است. 
 
 موسوی لاری با تاکید بر اینکه دولت به عنوان مسئول اجرایی انتخابات نباید منفعل باشد و در برابر هیاهوی برخی جریان‌های افراطی عقب‌نشینی کند و نه بنای دخالت در امور انتخابات را داشته باشد، گفت: هیات‌های اجرایی باید نمایندگان طرز تفکری که در خرداد ۹۲ به پیروزی رسید، باشند اگر فرمانداران، بخشداران و استانداران روی این مسئله تکیه کنند و خود را ملزم به آرمان‌هایی که منتهی به پیروزی در انتخابات ۹۲ شد، بدانند، هیات‌های اجرایی نیز متناسب با آن چیده خواهد شد
 
وی یادآور شد: هیات‌های اجرایی باید در ‌‌‌‌نهایت بی‌طرفی و با رعایت قانون عمل کنند، دچار جوزدگی نشوند و افراطیون برای آن‌ها خط‌مشی تعیین نکنند و آن‌ها را به انفعال و انزوا نکشانند. اگر هیات‌های اجرایی اینگونه عمل کنند، می‌توانند از امتحان برگزاری انتخابات سربلند بیرون بیایند. اما اگر منفعل بشوند هم دولت زیر سوال می‌رود و هم کل جامعه آسیب می‌بیند. 
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد نقش شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات خبرگان رهبری گفت: تا این لحظه بحثی در این خصوص در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح نشده است. 
 
موسوی لاری در مورد سوءاستفاده عده ای از واژه نفوذ تصریح کرد: رئیس جمهور خواستند برخی با واژه نفوذ بازی نکنند در واقع آقای روحانی کاری را از آن‌ها خواستند که نمی‌توانند انجام دهند. آنها بازیگرند گاهی با کلمه نفوذ گاهی با فتنه و گاهی با شعارهای مذهبی بازی کرده و سوءاستفاده می‌کنند و جلوی سوءاستفاده آن‌ها را نمی‌توان گرفت.
 
وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه در خصوص ورود سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان رهبری تاکید کرد: نظر شخصی من این است که فکر می‌کنم سیدحسن خمینی با همه شایستگی‌ها و لیاقتی که دارد، حضورش در حوزه علمیه و حفظ کرسی درس و بحث حوزوی بیشتر می‌تواند مغتنم باشد تا حضور وی در مجامع این چنینی. ولی عده زیادی از دوستان ما معتقدند  وی یک جوان مجتهد، نواندیش، خوش‌فکر، آ‌شنا به مسائل است که بودنش در خبرگان یک سرمایه است. بنابراین اصرار دارند که او در انتخابات خبرگان حضور داشته باشد، اما تصمیم نهایی با خود ایشان است

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *