برگزاری همایش علمی-فرهنگی شناخت امام محمد غزالی در محل موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد

موج-مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی توس از برگزاری همایش علمی-پژوهشی اکسیر سعادت تحت عنوان در جست و جو و شناخت امام محمد غزالی در محل موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج،احسان زهره وندی، با اعلام این خبر گفت: این همایش، از سلسه همایش‌های علمی- فرهنگی نام آوران توس است که اولین همایش به شناخت، بررسی و معرفی امام محمد غزالی می‌پردازد.
وی گفت: این همایش با حضور مدیران، اساتید و پژوهشگران و محققان داخلی و خارجی ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۵ آذر جاری در سالن همایش‌های موزه بزرگ خراسان برگزار خواهد شد.
زهره وندی در تشریح این همایش علمی- فرهنگی افزود: سخنران اصلی این همایش «پرفسور ساشا دینا» اسلام شناس و استاد مطالعات مذهبی دانشگاه ویرجینیا است.
وی اضافه کرد:دکتر محمد جعفر یاحقی استاد دانشگاه فردوسی مشهد و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر سلمان ساکت عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و تعدادی دیگر از محققان و پژوهشگران در این همایش صحبت خواهند کرد.
وی در خصوص اهداف این همایش افزود:منطقه توس یکی از کهن‌ترین مناطق تاریخی خراسان است که از لحاظ فرهنگی، علمی و تاریخی دارای جایگاه ارزشمندی است و صدها نفر از بزرگان علمی، فرهنگی، ادبی و تاریخی ایران زمین متعلق به توس و یا مدفون در این منطقه تاریخی هستند که بر همین اساس برنامه ریزی‌ها برای برگزاری سلسله همایش‌های علمی-فرهنگی نام آوران توس صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: همایش علمی-فرهنگی اکسیر سعادت اولین همایش از سلسله همایش‌های نام آوران توس است که به بررسی و معرفی آثار و شخصیت امام محمد غزالی می‌پردازد.
گفتنی است؛ این همایش با همکاری، پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی توس و فرهنگسرای فردوسی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *