کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی تهران صبح امروز چهارشنبه چهارم آذرماه، پس از طی دوره نوسازی بازگشایی شد.

 

به گزارش ایلنا، کتابخانه‌ی عمومی آیت الله طالقانی واقع در خیابان دماوند، خیابان شهید منتظری، دومین کتابخانه‌ قدیمی و پررفت و آمد شهر تهران است. این کتابخانه نزدیک به ۵۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر نزدیک به ۱۹۶۹ نفر عضو از اهالی منطقه از خدمات کتابخانه‌ای آن استفاده می‌کنند.

تعمیرات کتابخانه‌ی عمومی آیت الله طالقانی بنا بر سفارش و توجه ویژه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، مبنی بر شاداب سازی و ایجاد فضای مناسب برای کتابداران و کتابخوان‌ها صورت گرفت.

این چند ماه زمان مناسبی بود تا فضای کتابخانه‌ی عمومی طالقانی رنگ و بویی دیگر پیدا کند و از کاغذدیواری و کفپوش‌ها گرفته تا تعویض قفسه‌های کتابخانه و حال و هوای بخش مخزن، نو شود.

پس از پایان این بازسازی، محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، علی‌ نیکنام مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ،اکرم نادری معاون اداره کل کتابخانه ها ،کارکنان ستادی اداره کل و کتابداران از چهره جدید کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی بازدید کردند.

محمد اللهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره لزوم گسترش کتابخانه‌ها در جامعه امروز گفت: در جامعه امروز ما، برخلاف زندگی در خانه‌های قدیمی فضای چندانی برای نگهداری کتاب در اختیار اهالی خانه قرار ندارد. زندگی در چنین شرایطی، لزوم تجهیز کتابخانه‌های عمومی به عنوان محیطی برای گسترش مطالعه را بیش از بیش یادآوری می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی کتابخانه‌ها افزود: شاداب سازی محیط‌های کتابخانه‌ای به کمک برخی نشانه‌ها و طراحی‌های سبک باعث می‌شود تا افراد در مواجهه با این تغییرات، نسبت به استفاده از خدمات کتابخانه‌ای رغبت بیشتری پیدا کنند.

علی‌ نیکنام، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران درباره بازسازی کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی گفت: با توجه به فرسوده بودن ساختمان کتابخانه متاسفانه امکان سرویس دهی مناسب برای اعضای کتابخوان مهیا نبود. به همین منظور اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران در راستای افزایش سطح عملکردی و ارتقای خدمات دهی و تکریم کتابداران و کتابخوانان اقدام به انجام عملیات بازسازی و تعمیرات کتابخانه کرد.

وی درباره تغییرات کتابخانه افزود:در این کتابخانه تعمیرات و تجهیزات زیادی صورت گرفت و عملیات بازسازی شامل ساخت و احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه، تعویض پنجره های فرسوده و اجرای دیوار و نصب پنجره های جدید، تعویض سیستم سرمایشی و گرمایشی و روشنایی، تعویض در ورودی ، تعویض سنگفرش کف و رنگ آمیزی ساختمان و نما سازی و همچنین تعویض تجهیزات اداری و قفسه های فرسوده و مستهلک کتابخانه انجام شد. همچنین در راستای ارتقای شاداب سازی و جذب مخاطب تابلو هایی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در دیوار کتابخانه نصب شده است و در آینده نزدیک در جوار این کتابخانه شاهد افتتاح اولین گذر کتاب کشور خواهیم بود.

وی افزود: انتقال کتابخانه پیک فرهنگ ویژه ایثارگران و معلولین از کتابخانه مرکزی پارک شهر به این کتابخانه نیز یکی از اقدامات از اقدامات انجام شده در بازسازی کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی است.

رحمانی مسئول کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی نیز با اشاره به قدمت خدمات رسانی توسط این کتابخانه گفت: این کتابخانه از کتابخانه‌های قدیمی نهاد است و حدود ۵۰ سال در این منطقه به ارائه خدمات می‌پردازد. افراد زیادی در منطقه به این کتابخانه وابسته‌اند و امید است که این تغییرات، جذب بیشتر افراد به این مرکز فرهنگی را موجب شود.

در پایان این بازدید از مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی به پاس "همکاری صمیمانه" در جهت بازسازی این کتابخانه با اهدای لوح و هدیه، تقدیر شد و مریم رحمانی مسئول کتابخانه عمومی طالقانی نیز به پاس "همیاری و همدلی صادقانه" مدیر کل و کارکنان ستاد اداره کل به رسم یادبود هدایایی به آنها تقدیم کرد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *