بیانیه جمعیت نجات ترکمن ها در محکومیت ورود نیروهای ترکیه به عراق؛ حمایت از ترکمن‌ها، بهانه ترکیه برای تجزیه عراق است

چطور کشوری مانند ترکیه که اجازه ورود هواپیماهای خارجی را به کشورش حتی برای چند ثانیه نمی‌دهد، خودش به صورت مداوم و برای چند سال مرزهای هوایی عراق را نقض کرده و با ارسال نیروهای زمینی‌اش به داخل خاک عراق ادعا می‌کند که در پی حمایت از ترکمن‌ها یا هر گروه دیگری در این کشور می‌باشد؟

کد خبر: ۵۵۲۳۳۸

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ – ۱۸:۰۶ – ۰۶ December 2015

«اگر ترکیه ادعا می‌کند که کشورهای دیگر حق تجاوز به سرزمینش را ندارند در مقابل نباید به خود اجازه تجاوز به خاک کشورهای دیگر را نیز بدهد.»

به گزارش «تابناک»، استقرار بیش از ۱۳۰ نظامی ترکیه در روزهای گذشته در نزدیکی موصل، شهر تحت اشغال داعش در عراق که به بهانه آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد ذکر شده، اعتراض شدید ترکمن های عراق را به همراه داشته است تا جایی که جمعیت نجات ترکمن ها را بر آن داشته با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان دهد.

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news_albums/552338/22117/resized/resized_551323_987.jpg

در این بیانیه که تصویر آن هم پیوست شده، آمده:
معتقدیم که ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق و تجاوز به حاکمیت این کشور آماده سازی جهت اجرای یک طرح بزرگتر برای تجزیه عراق به اقلیم هایی بر اساس مذهب و طائفه است که می‌تواند آغازی برای جنگی بی انتها در منطقه باشد.


چطور کشوری مانند ترکیه که اجازه ورود هواپیماهای خارجی را به کشورش حتی برای چند ثانیه نمی‌دهد، خودش به صورت مداوم و برای چند سال مرزهای هوایی عراق

 

را نقض کرده و به پ ک ک در این کشور حمله می‌کند و با ارسال نیروهای زمینی‌اش به داخل خاک عراق ادعا می‌کند که در پی حمایت از ترکمن‌ها یا هر گروه دیگری در این کشور می‌باشد. لذا اگر ترکیه ادعا می‌کند که کشورهای دیگر حق تجاوز به سرزمینش را ندارند در مقابل نباید به خود اجازه تجاوز به خاک کشورهای دیگر را نیز بدهد.

اگر ترکیه ادعای حمایت از ترکمان ها را در عراق دارد بهتر است که به هم‌پیمان راهبردی‌اش، حکومت اقلیم کردستان، توصیه نماید تا دست از تجاوز به حقوق ترکمن‌ها در مناطق مختلف عراق بردارد و با اقدامات خود و با استفاده از ظرفیت های بین المللی ترکیه از حکومت عراق بخواهد تا مانع اقدامات کردها علیه ترکمن ها شود نه اینکه به حاکمیت عراق تجاوز نماید.


هیات عالی جمعیت نجات ترکمن ها
۵/۱۲/۲۰۱۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *