سخنگوی دولت: اگر اردوغان ادعا، تهدید و هشدار داده، بداند، ظریف به بالاتر از او گفت که هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکند / به محض اینکه در مورد رفع حصر و ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات به نتیجه‌ای برسیم حتماً مطبوعات را در جریان می‌گذاریم

نوبخت گفت: اردوغان اگر ادعا، تهدید و هشدار داده، بداند که وزیر خارجه ایران به بالاتر از وی گفت که هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکند. بالاتر از اینها هم نتوانستند ما را تهدید کنند.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزرای تسینم و در واکنش به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره گفت وگوی تلفنی خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفت: اظهارات آقای اردوغان درباره ایران هم نادرست و هم سوال برانگیزاست؛ این تماس تلفنی مربوط به مردادماه بود و آقای اردوغان در خلال صحبت‌هایی که داشت، گفت که یک رسانه ایرانی مطلبی درباره او و خانواده‌اش زده که جناب رئیس‌جمهور هم گفتند در ایران آزادی بیان است و اصلا بحث تهدید نبود.

 
وی افزود: آقای اردوغان اگر ادعا، تهدید و هشدار داده، بداند که وزیر خارجه ما به بالاتر از او گفت که هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکند. بالاتر از اینها نتوانستند ما را تهدید کنند.

 
نوبخت خاطرنشان کرد: مشاوران آقای اردوغان اطلاعات درست به او بدهند و ترکیه را با همسایگانش درگیر نکنند. آنها معضلات زیادی دارند.

وی درباره تاخیر در ارائه لایحه بودجه اظهار کرد: دولت می‌توانست لایحه بودجه را ۱۵ آذر تقدیم مجلس کند اما نمی‌خواستیم لایحه بودجه را به مجلس بدهیم و دو سه هفته بعد لایحه برنامه را تقدیم کنیم زیرا برخی زمزمه‌ها وجود داشت که لایحه بودجه ۹۵ در اولین سال برنامه ششم است و چطور می‌توان بدون بررسی و تصویب برنامه ششم آن را بررسی کرد.

وی افزود: برای این که همین مساله سوژه دعوا و اختلاف نشود این خواسته را برآورده کردیم و به مجلس اعلام کردیم که ظرف چند هفته آینده بودجه را همزمان با برنامه تقدیم مجلس می‌کنیم.

نوبخت با بیان این که دولت تاکنون ۴۸ ساعت از ارائه لایحه بودجه تخلف کرده یادآور شد: من از طرف خودم و دولت بابت تاخیر در ارائه لایحه بودجه عذرخواهی می‌کنم و بابت ماه‌ها و سال‌هایی که در دهه‌ی گذشته نیز بودجه با تاخیر به مجلس ارائه شده نیز عذر می‌خواهم!

سخنگوی دولت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مجموعه‌ای از توان کارشناسی در کنار دولت خواند و از همکاران خود در این سازمان بابت تلاش در جهت ارائه همزمان لوایح بودجه و برنامه تقدیر کرد.

وی همچنین گفت که ابوترابی و باهنر نواب رئیس مجلس و کارشناسی از مرکز پژوهش‌ها نیز در جلسه ستاد حضور داشته و همکاری مجدانه داشتند و از تلاش دولت ابراز رضایت کرده‌اند.

سخنگوی دولت در ادامه تأکید کرد که رئیس‌جمهوری از هیچ‌یک از وعده‌هایی که به مردم داده است، چشم‌پوشی نمی‌:ند.

نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته دانشجویان در مراسم روز در دانشگاه شریف، از رئیس‌جمهوری درباره آخرین اقدامات دولت و شخص آقای روحانی برای رفع حصر و رفع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات، سؤال کردند که ایشان پاسخی ندادند. شما به عنوان سخنگوی دولت، چه پاسخی برای این سؤال دارید؟»، گفت: دولت اقدامات خود را انجام می‌دهد و به محض اینکه به نتیجه‌ای برسد حتماً مطبوعات را در جریان می‌گذاریم. این موضوعات در حال بررسی هستند.

وی افزود: تا به امروز دولت آنچه را اقدام کرده، اطلاع‌رسانی کرده است. رئیس‌جمهوری از هیچ‌کدام از وعده‌هایی که به مردم داده است چشم‌پوشی نمی‌کند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *